زوج جوانی که حدود یک ماه در دریا مشغول سفر بودند پس از رسیدن به مقصد متوجه شیوع گسترده کرونا در جهان شدند.

زوج دریانورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زوج جوانی که به مدت نزدیک به یک ماه با قایق در حال سفر در اقیانوس اطلس بودند اطلاعی از شیوع کرونا در جهان نداشتند. "اِلِنا مانیگیتی" و "رایان آسبورن" پس از رسیدن به کارائیب متوجه شیوع کرونا در جهان شدند.

این زوج که در سال ۲۱۰۷ به منظور گردش به دور دنیا از شغل خود استعفا داده بودند یک قایق را برای این سفر خریداری کردند. اِلِنا مانیگیتی اهل لامباردی ایتالیا و رایان آسبورن که اهل منچستر انگلیس است در اواخر ماه فوریه جزایر قناری را به مقصد جزیره "سنت وینسنت"، یک جزیره آتشفشانی در فاصله ۳۰۰۰ مایلی مبدا ترک کردند.

این زوج به خانواده خود گفته بودند که در طول این سفر امیدوار هستند هیچ خبر ناخوشایندی را دریافت نکنند تا سفر آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. اما هنگامی که آن‌ها به کارائیب رسیدند متوجه شدند که مرزهای این جزیره به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در آن بسته شده است. بنا به گفته این زوج آن‌ها در هنگام آغاز سفر از جزایز قناری از شیوع یک ویروس در چین مطلع بودند، اما هرگز تصور نمی‌کردند که شیوع این ویروس با چنین سرعتی در جهان گسترش یافته و سفر آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بعد از ۲۵ روز سفر دریایی که در آن هیچ سیگنال تلفن همراهی نداشتند آن‌ها با رسیدن به کارائیب با بنادر بسته شده مواجه شدند. خانم مانیگیتی به BBC World گفت: «در ماه فوریه ما اخباری در مورد شیوع یک ویروس در چین شنیده بودیم، اما ۲۵ روز بعد در کارائیب متوجه شدیم که حالا این ویروس تبدیل به مسئله‌ای جهانی شده است. ابتدا تلاش کردیم در یکی از بنادر متعلق به فرانسه در کارائیب توقف کنیم، اما به دلیل شیوع کرونا بسته بود. آن‌ها به دلیل اینکه متوجه شده بودند من اهل لمباردی ایتالیا هستم سختگیری بیشتری را اِعمال می‌کردند.»

سرانجام این زوج به دلیل آنکه سفر خود را با کمک GPS انجام داده بودند توانستند ثابت کنند که ۲۵ روز را در دریا گذرانده‌اند و توانستند وارد کارائیب شوند.

کد خبر 504781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha