شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

چشمه باقرخان در کلانشهر اصفهان پس از ۲۰ سال، جاری و جان تازه‌ای در کالبد این چشمه قدیمی و میراث ماندگار اصفهان دمیده شد.

چشمه باقرخان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد حقانی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: چشمه باقرخان در سمت غربی قلعه تبرک واقع شده و خندقی بزرگ در پیرامون قلعه بوده است که امروزه بخش غربی و شمالی آن «چشمه باقرخان» و بخش شرقی «چشمه پا قلعه» نامیده می‌شود.

بهزاد حقانی افزود: آب چشمه باقرخان را «باقرخان خوراسکانی» در زمان حکومت زند والی اصفهان به سمت اراضی خوراسگان هدایت کرده است که مسیر این چشمه از کنار بازارچه حاج آقا شجاع در خیابان استاد همایی آغاز شده و پس از یکی شدن با چشمه پاقلعه و عبور از خیابان‌های گلزار، بزرگمهر، بزرگراه شهید آقابابایی و خیابان همدانیان به سمت کرد آباد، خوراسگان و خاتون آباد ادامه مسیر می‌دهد.

وی گفت: چشمه باقرخان سال ۷۹ در پی خشکسالی و افت آب‌های زیرزمینی شهر اصفهان خشک شد و از آن زمان تاکنون آب در این چشمه جریان نداشت، اما امسال با توجه به نزول باران رحمت الهی و پرآب شدن رودخانه زاینده‌رود و با تعامل مناسب شرکت آب منطقه‌ای و هماهنگی اداره نظارت و هماهنگی بر فضای سبز و نهرهای معاونت خدمات شهری با مناطق مربوطه، طبق برنامه‌ریزی مشخص، آب در مادی‌های شهر که برخی بیش از چند دهه خشک شده بود، رهاسازی شده است.

بهزاد حقانی افزود: شهرداری اصفهان در سه سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی، احیای فضای سبز، ایجاد مبلمان و احداث پارک‌های خطی در کنار مادی‌ها هزینه کرده که این موضوع علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست ارزش افزوده برای ساکنان حاشیه مادی‌ها همراه داشته است.

کلانشهر اصفهان ۳۲۰ کیلومتر مادی دارد که زیبایی خاصی به طبیعت این شهر تاریخی بخشیده است.

کد خبر 504745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha