معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: سال ۹۸ برای لایروبی و بازگشایی مسیل‌های خسارت‌دیده از سیلاب، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت، اما سال ۹۹ نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هستیم.

لایروبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  وحید واسطه افزود: تامین ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌های استان درخواست شده که امید می‌رود با تحقق آن به این امور سرعت داده شود. ‌

وی بیان کرد: در سال ۹۸، عملیات بازگشایی و لایروبی در طول ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ها انجام شده که نسبت به سال ۹۷، رشد چشمگیری داشته است.

واسطه اظهار کرد: لایروبی و بازگشایی ۲۵ کیلومتر از رودخانه‌ها، از منابع اعتباری تامین شده برای جبران خسارت سیلاب انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بیان کرد: در سال ۹۸، ۴۱ هکتار از بستر رودخانه‌های استان، آزادسازی و رفع تصرف شده است.

وی افزود: لایروبی و بازگشایی هر کیلومتر از رودخانه‌ها، سه میلیارد ریال اعتبار و ساماندهی هر کیلومتر هم ۳۰ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: در فروردین سال ۹۹، حدود ۱۳۸ مورد تصرف بستر و حریم رودخانه‌های استان شناسایی شده و ۶ هزار و ۲۱۰ متر از رودخانه‌ها، لایروبی و بازگشایی شده است.

طول رودخانه‌های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این میزان، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، رودخانه حساس و مهم است.  

کد خبر 504718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha