مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: درسال ۹۸، ۳۹ کیلومتر انواع راه در این استان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال احداث شد.

راه‌سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر کاظمی اظهار کرد: در سال ۹۸ گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شد که از جمله می‌توان به ایجاد تحرک و شتاب‌بخشی مناسب برای ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه روستایی اشاره کرد.

وی توسعه و بهسازی راه‌های روستایی و فرعی استان را یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل دانست و افزود: سال گذشته با وجود کمبود اعتبار، ۱۳۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال بهسازی و تکمیل شد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام‌شده این اداره کل تاکید کرد: احداث ۵۳ کیلومتر بزرگراه و ۳۹ کیلومتر راه اصلی و حفاری ۴۲۰۰ متر تونل از دیگر اقدامات مهم اداره کل راه و شهرسازی ایلام در سال ۹۸ بود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگی آغاز شده است و امیدواریم با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری، این طرح‌ها با جدیت بیشتری عملیاتی شود.

کاظمی ادامه داد: تکمیل مسیر چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران، آغاز به کار پروژه پل زال - موموری - مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه‌آهن ایلام و شروع به کار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - سرابله از پروژه‌های مهم در دست اجرای این اداره کل در سال ۹۹ است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۱۶۴۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

کد خبر 504705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha