رئیس دانشگاه ایلام گفت: به دلیل رشد کمی و کیفی دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه دفتر کنسولی مستقل با هدف عدم مراجعه دانشجویان خارجی به سایر ادارت برای انجام امور کنسولی راه‌اندازی شده است.

دانشجویان خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی‌اکبری روز شنبه در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ دانشجو از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: همه دانشجویان خارجی دانشگاه ایلام همانند دانشجویان ایرانی از آموزش‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و همکاران ما در حوزه آی‌تی در تلاش هستند که این آموزش به نحوه خوبی صورت گیرد.

علی‌اکبری یادآور شد: دانشگاه ایلام همه نشست‌های خود را از جمله جلسات هیات رئیسه دانشگاه، شورای آموزشی، شورای فرهنگی، شورای پژوهشی و شورای فنی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

آماده‌سازی دانشگاه ایلام برای تبدیل شدن به دانشگاه مجازی و بین‌المللی

رئیس دانشگاه ایلام گفت: این اقدامات در در مرحله نخست برای رعایت فاصله‌گذاری هوشمند برای مقابله با بیماری کروناست و در مرحله دوم نیز در تلاش هستیم که با این حرکت دانشگاه ایلام را برای تبدیل شدن به یک دانشگاه مجازی و بین‌الملل آماده کنیم.

علی‌اکبری تاکید کرد: به دلیل آشنایی و ممارست برخی اساتید با آموزش الکترونیک، پیشنهاد شده است در صورت بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره کرونا برخی واحدهای این دانشگاه به صورت آنلاین و مجازی ارائه شود.

دانشگاه ایلام که در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیرمجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافت، با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا، ۲۰۰ عضو هیات علمی و ۳۲ گروه آموزشی دارد.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 504636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha