شیوع ویروس کرونا باعث مختل شدن فرایند دانش‌آموختگی و دفاع دانشجویان مقطع دکتری شده و براساس مصوبات شورای مدیران معاونت آموزشی دانشگاه، ۲ آزمون عربی و انگلیسی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت به صورت آزمون‌های بسندگی در دانشگاه فردوسی برگزار شد.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  رئیس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آزمون‌های بسندگی زبان عربی شامل (شهادة الاختبار للملکات اللغویة العربیة) و زبان انگلیسی TELP ) Test of English Language Proficiency) با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در این دانشگاه برگزار شد.

مجید میرزاوزیری ادامه داد: این آزمون‌ها در چهار مرحله و با فاصله زمانی بین هر نوبت با ضدعفونی سیستم‌ها و حفظ فاصله اجتماعی برگزار شد.

مسئول ایجاد دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی گفت: برای این‌که تعداد متقاضیان مشخص شود ابتدا انتشار اطلاعیه ثبت‌نام از آنها خواسته شد تا به وسیله پیامک نسبت به خوداظهاری و اعلام آمادگی برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی افزود: سپس بر اساس تعداد ثبت‌نام کنندگان، برگزاری سه نوبت آزمون TELP و یک نوبت آزمون شامل در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی ادامه داد: به منظور اطمینان از سلامت برگزاری، امور اجرایی آزمون به مسئول مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد اطلاع داده شد تا کارشناسان برگزارکننده آزمون با توجه به راهنمایی‌های آنان مسائل بهداشتی را در فرایند برگزاری آزمون لحاظ کنند.

وی گفت: بر این اساس سایت دانشکده علوم با توجه به فضای باز و تعداد بیشتر سیستم‌ها به عنوان محل برگزاری آزمون‌ها انتخاب و طی برگزاری آزمون تمامی پنجره‌های سایت به منظور جریان هوای تازه باز نگه داشته شد.

میرزاوزیری افزود: با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی سیستم‌ها با فاصله مناسب برای داوطلبان آماده شدند و برای تمامی داوطلبان پد الکلی، ماسک و دستکش تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

کارشناس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: داوطلبان پیش از ورود به محل آزمون مورد تب سنجی قرار گرفتند.  

طراوت زارعی طوسی افزود: برای عوامل اجرایی، شیلد صورت تهیه شد تا بتوانند به صورت مناسب و کم‌خطر پاسخگوی سوالات داوطلبان باشند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل و برای اخذ گوشی تلفن همراه از متقاضیان، آنان نسبت به قراردادن گوشی تلفن خود در بسته مناسب و تحویل آن به بخش امانات اقدام ‌کردند.

وی گفت: پذیرایی معمول از فرایند برگزاری آزمون حذف و به داوطلبان اطلاع داده شد در صورت نیاز بطری آب شخصی و تغذیه مناسب همراه داشته باشند.

زارعی طوسی افزود: همچنین با اطلاع حراست دانشگاه، فرایند اخذ اثر انگشت به گرفتن امضا با خودکار شخصی از داوطلبان تبدیل شد.

کد خبر 504605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha