رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد گفت: کسادی بازار طلا، ۲۴ هزار نفر را در یزد تحت تاثیر قرار داده است و در صورت حمایت نکردن دولت، این صنعت نابود می‌شود.

طلا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا نوری‌زاده اظهار کرد: پیش‌بینی وضعیت قیمت طلا به علت نوسانات مختلف ممکن نیست، اما به نظر می‌رسد که بعد از ماه رمضان بازار بهتری داشته باشیم. البته اگر با تبلیغات دولت در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه بورس و سهام، بازار طلا وضعیت بدتری پیدا نکند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که مردم همچنان درگیر کرونا هستند، در حال حاضر استقبالی از خرید طلا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت یزد با گلایه از دولت به دلیل حمایت نکردن از این صنف، گفت: اگر صنوف دیگر ۵۰ درصد از جریان بحران کرونا متضرر شدند، فعالان صنف طلا فروش و طلاساز صددرصد ضرر کرده‌اند؛ چرا که با وجود کرونا و لغو مراسم‌های جشن و عروسی، هیچ فعالیتی در ماه‌های اسفند و فروردین نداشته‌اند.

نوری‌زاده بیان کرد: در غربالگری مشاغل آسیب‌دیده، طلاسازی هیچ جایگاهی نداشته و دولت توجه کمی به این حوزه دارد.

وی ادامه داد: اسم طلا و طلاسازی غلط‌انداز است و همه تصور می‌کنند که طلاسازان وضعیت مالی خوبی دارند. کارگران زیادی در این صنف مشمول بیمه بیکاری دولت نشده‌اند و وضعیت معیشتی خوبی ندارند. از طرفی بیشتر این افراد سالخورده هستند و عمر خود را در این راه صرف کرده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت یزد گفت: بیشترین مشکل فعلی، دارایی و مالیات این صنف است. فقط حدود پنج تا شش درصد از درآمد کشور از مالیات اصناف است و با این وجود در این شرایط هم مشمول بخشش یا تخفیف مالیات نشده‌ایم.

نوری‌زاده ادامه داد: در این چند سال، فعالان حوزه صنایع دستی طلا حدود ۶۰ درصد ریزش داشته‌اند که در صورت تداوم وضعیت فعلی، ریزش نیروهای فعال و شاغل در این صنف بیشتر خواهد بود.

وی افزود: ۲هزار پرونده فعالیت طلاساز و زرگر در این صنف وجود دارد که شامل استادکاران طلا، نقره و ساعت‌ساز هستند. با احتساب این که در هر مغازه به طور میانگین حدود سه نفر فعال باشند، ۶ هزار خانوار به طور مستقیم از صنعت طلای یزد امرار معاش می‌کنند.

نوری‌زاده گفت: هرچند گوش دولت به شرایط ما بدهکار نیست، اما با این حال استاندار، رییس کل دادگستری، فرماندار و مدیر کل مالیات افرادی بودند که تاکنون نهایت تلاش خود را برای شنیدن و رفع مشکلات این صنف به کار گرفته‌اند.

وی افزود: ما زحمات و دغدغه‌مندی دولت را درک می‌کنیم، اما انتظار داریم دولت نیز به طور کارشناسانه و با در نظر گفتن وضعیت همه مشاغل، تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 504604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha