جسد کوهنورد همدانی پس از ۹۰ روز در ارتفاعات قله علم کوه کلاردشت پیدا شد.

جسد کوهنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیمای مرکز مازندران، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در پی مفقود شدن یک کوهنورد همدانی در بهمن پارسال در ارتفاعات قله علم کوه در شهرستان کلاردشت ، پس از چند ماه جسم بی جان این کوهنورد در ارتفاعات این قله کشف شد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی افزود: کوهنورد ۵۲ ساله اهل همدان  ۶ بهمن پارسال که قصد صعود به قله علم کوه کلاردشت داشت، حین کوهنوردی در ارتفاعات به علت نامعلومی دچار سانحه شد و در ارتفاعات مفقود شد.

او گفت: هر چند تلاش گروه‌های امداد و نجات با توجه به شرایط جوی منطقه و برف زیاد برای کشف این کوهنورد نتیجه نداد، اما در ادامه تلاش‌ها جسد این فرد با مساعد شدن شرایط جوی منطقه و تلاش گروه‌های امدادی کشف شد.

سرهنگ ساداتی افزود: با کشف جسد این کوهنورد، ماموران هلال احمر شهرستان کلاردشت با استفاده از یک بالگرد امدادی عملیات انتقال از ارتفاعات به پایین را انجام دادند که موضوع در دست بررسی بیشتر قرار دارد.

قله علم کوه با ۴۸۵۰ متر ارتفاع در کلاردشت ، بعد از دماوند ، دومین قله مرتفع ایران است و دیواره دامنه شمالی آن جزو سخت‌ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 504470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha