رئیس جامعه هتل‌داران لرستان با اشاره به خسارت سیلاب و کرونا به هتل‌داران این استان، از احتمال بیکاری ۳۰۰ تا هزار کارگر مشغول به کار در این حوزه خبر داد.

هتل

به گزارش همشهری‌آنلاین، «علی‌اکبر فکوری» در گفت و گو با مهر  اظهار کرد: حوزه گردشگری و هتلداری لرستان در حال رونق بود که متأسفانه سال گذشته سیلاب مقطع فروردین ماه خسارت بسیاری سنگینی به هتلداران استان وارد کرد.  

وی افزود: متأسفانه خیلی از هتلداران اقدام به دریافت تسهیلات کرده بودند که با وقوع سیلاب برای پرداخت این تسهیلات دچار مشکلات فراوانی شدند. ما برای رفع مشکلات جامعه هتلداران استان مکاتبات فراوانی با دولت داشتیم، اما سرانجامی نداشت و حتی یک ریال هم به این قشر پرداخت نشد.

فکوری ادامه داد: لرستان هنوز مقصد گردشگری نیست و ما هنوز نتوانسته‌ایم در تمام سال در استان مسافر داشته باشیم.

وی گفت: تابستان سال گذشته هم مسافر چندانی نداشتیم، زمستان با رکود بسیار زیادی روبرو شدیم و سپس شیوع کرونا، ضربه آخر را به جامعه هتلداران کشور و به خصوص استان لرستان وارد کرد.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان افزود: نزدیک دو ماه است که هتل‌های استان تعطیل هستند. برخی واحد و صنوف با وجود کرونا توانسته‌اند تا حدودی رونق خود را به دست بیاورند، اما هنوز مشکلات هتلداران و حوزه گردشگری به دلیل اینکه آخرین حلقه زنجیره اقتصادی هستند، پابرجا است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم گردشگری کل کشور و به خصوص استان لرستان تا شهریورماه جان نگیرد. در شهریور نیز در لرستان مسافر آن چنانی وجود ندارد.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان گفت: این قشر یک سال است که با رکود بسیار بالایی مواجه است و با این رکود، احتمال ورشکستگی تمام هتلداران وجود دارد.

فکوری عنوان کرد: برخی از هتل‌ها ماهانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید به بانک‌ها پرداخت کنند.  از طرف دیگر هزینه آب، برق، تلفن و… هم هست. هتل‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ کارگر دارند که ماهانه باید حدود ۷۰ میلیون تومان دستمزد به آنها بدهند.

وی اضافه کرد: این عوامل موجب می‌شود که هتلداران مجبور شوند کارگران خود را اخراج و هتل را تعطیل کنند. واقعیت این است که اگر دولت به این قشر کمک نکند به طور حتم ضربه بسیار سنگینی به جامعه هتلداری کل کشور و به خصوص استان لرستان وارد می‌شود.

کد خبر 504398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha