همشهری آنلاین: مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان این که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است، گفت: ایران یکی از بزرگترین کشورهای نفت‌خیز و صادرکننده نفت و گاز در جهان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر مهدی رضوی - نایب رییس جدید اتحادیه ادفیاپ - در سی و یکمین اجلاس اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه ADFIAP در تهران افزود: ایران از نظر ذخایر گاز با 15.5 درصد ذخایر گاز طبیعی، رتبه دوم جهانی و با حدود 11 درصد ذخایر نفت، سومین دارنده بزرگ نفت جهان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با 1.648.000کیلومتر مربع مساحت و 71.5 میلیون نفر جمعیت یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در منطقه آسیای غربی و خاورمیانه است.

رضوی گفت: قدمت تاریخی، نقش ماندگار و موثر آن در تمدن بشری، تنوع آب و هوایی و برخورداری از منابع و ذخایر طبیعی از جمله ویژگی‌های این سرزمین کهن است و ردپای تاریخ و تکامل تمدن بشری را در جای جای این مرز و بوم می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: کشور ما در مسیر شاهراه اصلی اتصال سرزمین‌های خاور دور به کشورهای غرب قرار دارد و این مسیر همواره در طول تاریخ این سرزمین موجب مزیت نسبی در امر تجارت و ترانزیت بوده است.

رضوی دسترسی به آب‌های آزاد را از دیگر مزایای کشورمان ذکر کرد و گفت: از نظر ژئوپولیتیک، مهمترین خلیج در جهان به نام خلیج فارس در قلمرو این سرزمین مقدس قرار دارد.

وی تاکید کرد: برخورداری از ذخایر سرشار روزمینی و زیرزمینی از جمله معادن بزرگ فلزات اساسی همانند آهن، مس، سرب، روی و...، منابع نفتی بسیار از جمله مزایای اساسی کشورمان در سطح منطقه و حتی جهان به شمار می‌رود.

رضوی افزود: دسترسی به امکانات حمل و نقل (زمینی، دریایی و هوایی)، آب و حامل‌های انرژی (برق، نفت و گاز)، شهرک‌های صنعتی متعدد و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در ایران است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: هم اکنون تولید ناخالص داخلی ایران فراتر از 2.038.432 میلیارد ریال( 222.9 میلیارد دلار در سال 2006) است و بخش‌های نفت، کشاورزی، صنایع و معادن و خدمات به ترتیب 26.5 ، 1.4درصد، 33 درصد و 848.8 درصد آن را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ایران در نیمه اول سال 1386 رشد اقتصادی 6.7 درصد را تجربه کرد در حالی که در سال 1385 رشداقتصادی ایران معادل 6.2 درصد بود.

رضوی گفت: براساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رشد ارزش افزوده گروه صنایع و معادن در سال 1385 برابر8.5 درصد و در 3 ماه دوم سال 1386 برابر با 
11.1 درصد است و نرخ رشد گروه صنایع و معادن از سایر بخش‌های اقتصاد همانند کشاورزی، نفت و خدمات بیشتر است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی در پایان دی1386 نسبت به پایان اسفند 1385 معادل 27.5 درصد رشد داشت که از این میان سهم بانک‌های تجاری و30.9درصد، بانک‌های تخصصی ؛ 12.8  درصد و بانکهای غیردولتی و موسسات اعتباری نیز 36.9 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: برغم شرایط نامناسب منطقه و فضای سیاسی پرتنش حاکم بر معادلات جهانی و تاثیرگذاری آن بر موقعیت ایران، استعداد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشورمان چشمگیر است.

رضوی درباره بانک صنعت و معدن هم گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک توسعه‌ای- تخصصی سیستم بانکی ایران در حوزه صنعت و معدن از ادغام 4 بانک و موسسه مالی در سال 80-1979 با مالکیت دولت تشکیل شده است و خدمات تخصصی و بانکی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن ارائه می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون سرمایه بانک معادل 2 میلیارد و 330 میلیون دلار بوده که از این نظر دارای قدرت و توان لازم در تامین مالی طرح‌هاست.

رضوی گفت: مدیریت بانک براساس سیستم برنامه‌ریزی یکپارچه انجام می‌پذیرد که این سیستم تصویری جامعی از پیوند منطقی عوامل دست اندرکار را با استفاده از مفاهیم ریاضی ارائه می‌کند.

وی افزود: بانکداری الکترونیک از جمله رویکردهای بانک صنعت و معدن است و با به‌کارگیری خرد جمعی و تجارب مفید و ارزنده همکاران، بانک توانسته است به افتخارات مهمی دست یابد.

رضوی گفت: این بانک با تلاش‌هایی ‌که بانک در ایجاد امکانات زیربنایی و بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری به انجام رسانده است موفق به کسب جایزه زیر ساخت از اتحادیه مؤسسات مالی-‌توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه(ADFIAP) در سال 2007 میلادی شد.

وی افزود: کسب رتبه اول در میان بانک‌های ایرانی، بر اساس شاخص نسبت سرمایه به دارایی‌ها و بازده دارایی‌ها از سوی مجله The Banker ، کسب رتبه 18 از نظر شاخص استحکام مالی و مقام 19 از نظر بازده دارایی‌ها بین 1000 بانک برتر دنیا از سوی مجله The Banker و کسب مقام اول درمیان بانک‌های کشور بر اساس معیارهای نسبت سپرده‌ها و تسهیلات به کارکنان، نسبت سپرده ها، تسهیلات و تعداد خود پردازها به تعداد شعب و نسبت تسهیلات به سپرده‌ها هم از دستاوردهای بانک صنعت و معدن است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک در اجرای اهداف توسعه‌ای خود به اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری نیز اهتمام جدی دارد. ایجاد 10 هزار شغل، سال 8-2007 با اعطای یک تریلیون و 577 میلیارد ریال تسهیلات به ‌طرح‌های زود بازده نیز یکی از اقدامات موثر بانک بوده است.

کسب رتبه اول در رشد سپرده ‌قرض‌الحسنه پس‌انداز در پایان سپتامبر2007 نسبت به زمان مشابه در سال 2006 در میان کلیه بانک‌های تجاری و تخصصی کشور، تقدیر رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک صنعت ومعدن به خاطر مدیریت صحیح نقدینگی و انجام عملیات بانکی شایسته بدون اتکاء به منابع مالی بانک مرکزی، کسب مقام اول در میان بانک‌های دولتی در خصوص تحقق آموزش بانکداری الکترونیک هم از عملکردهای این بانک است.

رضوی گفت: بانک صنعت و معدن در فرآیند اعطای تسهیلات عنایت و توجه خاص به امور زیست محیطی می‌‌کند و براین اساس هم موفق به کسب تندیس بلورین اقتصاد سبز در چهارمین جشنواره بین‌المللی اقتصاد سبز شده است.

خوشبختانه بانک با مدیریت صحیح توانسته در خصوص اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زود بازده و کارآفرین رتبه نخست را کسب کرده است و لوح و تندیس ویژه به عنوان سازمان پیشرو در زمینه کیفیت، در هشتمین کنفرانس بین‌المللی مدیران کیفیت هم به این بانک اهدا شد.

این اجلاس امشب به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 50428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز