رئیس جمهور گفت: اگر بتوانیم مشکلی را حل کنیم و خدا اراده‌ای کرده باشد که به دست ما مشکلی حل شود این رحمت خداست که برای ما قرار داده شده است.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز سوم اردیبهشت ماه در جلسه هیات دولت در بخشی از اظهاراتش به تورم اشاره کرد و گفت: آمار تورم نقطه به نقطه خوب شده است که به ۱۹ درصد رسیده و آمار تورم ۱۲ ماهه ما به ۳۲ درصد رسیده است و مسیر کاهش تورم را در پیش داریم البته این روزها شرایط ما سخت ‌تر و پیچیده تر شده است، از این رو از بانک مرکزی خواسته ام که بهره‌های بین بانکی را کاهش دهند و الان شرایط بهتر شده است. ما سعی داریم شرایطی را ایجاد کنیم که اقتصاد متحول شود. باید برای کارگاه‌های متوسط و کوچک کارهای ویژه‌ای انجام دهیم و در برخی امور صادراتی باید مثل سال گذشته به کالاهای غیرنفتی متکی باشیم.

وی ادامه داد: در بورس در هفته‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد در زمینه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و در روزها و هفته‌های آینده قدم مهمی از سوی وزارت اقتصاد برداشته خواهد شد. سهامی را به صورت واحدهای ETF آماده کرده‌اند و سهام بانک‌ها و بیمه‌های مهم به صورت ترکیبی عرضه می‌شود و هر کسی می‌تواند تا ۲ میلیون تومان سهام خریداری کند. هم‌چنین در هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس برای مردم خواهیم بود. امسال سال جهش تولید است و یکی از راه‌ها این است که بانک‌ها، بازار سرمایه و بازار کار فعالیت درست داشته باشند. آمار اشتغال ما تا قبل از کرونا خوب بوده است. در آمار اسفند ماه سال گذشته، ۱.۷ واحد درصد بیکاری کاهش یافته است اما می‌دانیم که سال جدید در فصل بهار شرایط خاص داریم تا بیکاری‌ها را به نحوی جبران کنیم.

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: همه چیز در سایه وحدت و یکپارچگی به دست می‌آید. کشور چند پاره به جایی نمی‌رسد. دیدیم که رییس جمهور یک کشور در این شرایط مردم را به اغتشاش دعوت می‌کند و علیه فرمانداران قانونی، مواضع سخیف وضع می‌کند. معلوم است این کشور در درمان بیکاری به هم ریخته و گرفتار هستند. یک روزی خودشان را همه کاره دنیا می‌دانستند حالا گرفتارترین در دنیا هستند. ما باید از این شرایط درس بگیریم. یک بهانه‌ای جزیی پیدا کنیم یا یک بنده خدایی گزارش اشتباهی داده است که خودش فهمیده اشتباه کرده و عذرخواهی هم کرده است اما باز شما دنبال آن اشتباه افتاده‌اید. رقابت انتخاباتی سال ۹۶ سه سال است که تمام شده است. سال بعد، انتخابات است. انتخابات مجلس هم که تمام شده است. همه باید برای کشور و ملت کار کنیم. سال آینده شروع کنید به رقابت. البته هیچ وقت دعوا و رقابت ناسالم و غیراخلاقی خوب نیست اما اگر کسانی لازم می دانند بگذارند سال آینده.

روحانی گفت: به مردم شریف ایران عرض می‌کنم این دولت و دستگاه اجرایی از آبان سال گذشته تا امروز یک روز استراحت نداشته است و تمام تعطیلات مشغول کار بودند. هیچ روزی نبوده است که در ساعات پایانی روز حتی در ساعات ۱۱ و ۱۲ شب تماس بگیرم با دستگاهی و وزارت خانه‌ای، مخصوصا وزارت بهداشت و کشور در این مقطع، که سر کار نباشند. خدمت به مردم نعمت است و منتی نیست.

رییس‌جمهور اظهار کرد: اگر بتوانیم مشکلی را حل کنیم و خدا اراده‌ای کرده باشد که به دست ما مشکلی حل شود این رحمت خداست که برای ما قرار داده شده است. ملت را باید به آینده خوشبین و امیدوار کنیم. چرا دنبال آن باشیم که یک جایی یک چیزی را پیدا کنیم و آن را بزرگ کنیم. رسانه‌های ماهواره‌ای به اندازه کافی هستند که مسایل را بزرگ ‌می‌کنند دیگر به داخلی‌ها نیاز نیست.

متن کامل اظهارات روحانی را از اینجا بخوانید.

کد خبر 504014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha