مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان درباره ماحصل طرح تشدید نظارت نوروزی، گفت: تاکنون ۵۵۴پرونده تخلف اصناف در سطح هشت شهرستان استان تشکیل شده است.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی یحیایی افزود: با اجرای طرح نوروزی تشدید نظارت بر اصناف، ۶۵۵ فقره تخلف از واحدهای صنفی در سطح استان سمنان کشف و ثبت‌ شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف رصد وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان از اول اسفند سال ۹۸ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ ۹۹ ادامه داشت.

یحیایی بیان کرد: در این ۴۵ روز، ۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی مستمر و روزانه از واحدهای صنفی استان انجام‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از زمان آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه نوروزی محصولات اصناف، ۵۵۴ پرونده تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و… در استان تشکیل‌شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال برآورد می‌شود.

یحیاییاضافه کرد: تخلفات حوزه نانوایی‌ها با ۹۰ پرونده در صدر تخلفات استان قرار دارد و اقلام پروتئینی با ۷۷ پرونده، پوشاک و کیف و کفش با ۶۷ پرونده، میوه با ۴۱ پرونده و شیرینی با ۳۰ پرونده در رتبه‌های بعدی فراوانی تخلفات اصناف استان قرار دارند.

وی از ثبت ۲۸۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۲۴ سمنان نیز خبر داد و اظهارکرد: ۱۵۳ مورد از این شکایت‌ها توسط ۱۰۴ ناظر افتخاری به ستاد خبری صمت اعلام شده است.

معاون صمت استان سمنان همچنین از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاه‌های ذیربط نظیر تعزیرات، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد، فرمانداری و. … خبر داد و بیان کرد: در طرح نظارتی نوروزسال جاری، ۲۴۸ مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام‌شده است.

کد خبر 503990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha