چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه اعلام کرد: بیش از ۳۰ میلیون دلار صنایع‌دستی این استان سال ۹۸ به خارج از کشور به‌ویژه کشور عراق صادر شد.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امید قادری گفت: رخدادهایی همچون میزبانی اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی و اکو توریسم در سال ۲۰۲۰، پخش سریال طنز «نون خ» به‌عنوان یک پروژه تبلیغاتی ملی و افزایش چهار برابری ظرفیت بوم گردی گردشگری کرمانشاه را بر روی ریل توسعه قرار داده است.

وی اضافه کرد: ساخت چهار هتل و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی، تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات و ارسال آن به یونسکو و ده‌ها پروژه دیگر نیز گردشگری کرمانشاه را روی ریل توسعه قرار داده است.

قادری افزود: سال ۹۸ با همه چالش‌ها برای گردشگری کرمانشاه کم‌نظیری بود، دورنمای آینده‌ای روشن را پیش روی توسعه گردشگری استان ترسیم‌شده است که اگر اتفاق نامیمون کرونا نبود، نوروز ۹۹ شاهد یک رخداد شگفت‌انگیز در حوزه گردشگری بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: توجه خاص مدیر ارشد استان به مقوله گردشگری، حمایت‌های مجمع نمایندگان استان و همراهی دستگاه‌های مرتبط در این سال منجر به شکل‌گیری اتفاقات ویژه‌ای در حوزه گردشگری کرمانشاه شد که می‌تواند پایه‌گذار ستون‌های توسعه گردشگری استان باشد.

قادری از تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات و ارسال آن به یونسکو به‌عنوان یک اتفاق خوب برای کرمانشاه یادکرد و گفت:‌ نامزد شدن یک اثر در کرمانشاه برای ثبت جهانی بعد از گذشت بیش از یک دهه اتفاق بزرگی بود که با تحقق آن در آینده نزدیک قطعاً شاهد تحولی شگرف در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: کرمانشاه در رقابت با ۱۴ استان دیگر توانست میزبانی اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی و اکو توریسم ۲۰۲۰ را به دست آورد، بدون تردید این اتفاق بزرگ آینده گردشگری کرمانشاه را رقم خواهد زد.

مدیرکل میراث فرهنگی اضافه کرد: در همین راستا توجه ویژه به توسعه بومگردی در کرمانشاه و تسهیل گری در صدور مجوزهای لازم در این حوزه تحول شگرفی را به لحاظ کیفی و کمی در زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه ایجاد کرده است.

قادری افتتاح چهار هتل و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی، نگاه ویژه به بازسازی و مرمت آثار تاریخی استان به‌ویژه ساماندهی محوطه طاق گرا و مرمت و بازسازی بخش مهمی از بازار کرمانشاه، الکترونیکی کردن بلیت‌فروشی محوطه‌های تاریخی، افزایش چشم‌گیر ورود گردشگران خارجی را نویدبخش آینده روشن برای گردشگری استان کرمانشاه در سال ۹۹ دانست.

وی عنوان کرد: شاید بلای کرونا در کوتاه‌مدت مانع رونق گردشگری استان شده باشد، اما به‌جرات می‌توان گفت که گردشگری در کرمانشاه مسیر خود را پیداکرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ‌نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت‌شده جهانی استان کرمانشاه است.

کد خبر 503946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha