تعداد ۷۷۰۰ زن سرپرست خانوار با مشارکت در تولید ماسک‌ علاوه بر اشتغال خود، ۱۶ میلیون ماسک تولید کردند.

فريبا نظري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در تشریح اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در بحران کرونا، گفت: دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در جریان بحران کرونا با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های حوزه زنان و خانواده، اقدام به فعال‌سازی کارگاه‌های دوخت ماسک و گان کردند که در این راستا زمینه اشتغال ۷۷۰۰ زن سرپرست خانوار در ۱۶۰۶ کارگاه تولیدی کشور و تولید ۱۶ میلیون ماسک پارچه‌ای، گان و دستکش فراهم شد.

مشاور وزیر کشور همچنین به حمایت‌های مالی و بهداشتی و توزیع ارزاق ویژه خانواده‌های در معرض آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در قالب پویش فصل همدلی اشاره کرد و گفت: با کمک دستگاه‌های حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین، ۴۲۵ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شد و به آنها کمک بلاعوض تعلق گرفت.

نظری افزود: دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها با جلب مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر مشاوره به منظور بازتوانی اجتماعی، زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به ۲۲۰ هزار نفر را فراهم کردند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دفاتر متناظر در استانداری‌ها، ضمن جلب همکاری سمن‌های فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان، زمینه هم‌افزایی و مشارکت ۱۸۲۰ سمن فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان در جهت مقابله با ویروس کرونا فراهم کردند.

نظری یادآور شد: از دیگر اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها ایجاد زمینه‌های نشاط و شادابی با بهره‌مندی از فضای مجازی برای خانواده‌ها بود که در این راستا نیز ۴۲۰۰ کلیپ برای تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت اصول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تولید شد.

کد خبر 503931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha