چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۹۵ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان در راستای تحقق شعار رونق تولید احیا شدند.

جهش تولید در کارخانه‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج موفق احیای واحدهای راکد را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد برشمرد، اظهار کرد: با راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی و صنعتی در سال ۹۸ دست‌کم ۶۷۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به ادامه این راهبرد در سال ۹۹  اضافه کرد: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آنها در بخش‌های مختلف بویژه در روزهایی که با شیوع کرونا روبه رو هستیم با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان یادآور شد: احیای واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل یا تعطیل از اهمیت بالایی برای تحقق شعار جهش تولید برخوردار است و حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و واحدهای صنفی از اولویت‌های امسال این سازمان است و هرقدر بتوانیم واحدهای کوچکتر را سرپا نگه داریم وضعیت رفته‌رفته بهتر خواهد شد.

به گفته وی سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۵۴ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی این استان پرداخت شد.

موفق  ادامه داد: این میزان تسهیلات در بازه زمانی ۱۲ ماه سال ۹۸ به متقاضیان ۷۶۲ واحد صنعتی با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با ثبت‌نام  ۶۶۰ واحد در فرایند رونق،  برای ۱۲۸ واحد مبلغ چهار هزار و ۶۸۷ میلیون ریال و ۱۲ هزار و ۵۰۲ میلیون ریال برای ۶۱۵ واحد به صورت مستقیم  ازسوی بانک‌ها و  ۳۶۴ میلیون ریال تسهیلات انتقالی از سال ۹۷ نیز به ۱۹ واحد ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی و معدنی گفت: سال گذشته در مجموع ۴۹۱ واحد صنعتی و معدنی برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کردند که ۴۰ واحد برای دریافت بیش از یک هزار و ۴۳۸ میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شدند و ۸۸ هزار میلیون ریال تسهیلات نیز برای پنج واحد در قالب فرایند رونق ارائه شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور  ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

کد خبر 503841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha