مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: ۲۰ برنامه ویژه برای هفته زمین پاک در این استان تدارک و اجرای آن‌ها آغازشده است.

زمین پاک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  فرهاد قلی نژاد چهار‎شنبه ۳ اردیبهشت افزود: این ویژه‌برنامه‌ها پاک‎سازی کانون‌های آلوده با همکاری سازمان‎های مردم‌نهادها و توزیع بروشور و بسته‎های آموزشی به‌صورت مجازی ویژه خانواده‎ها برای آشنایی بیشتر با مسائل زیست‌محیطی در این استان است.

روز دوم اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی زمین پاک برای پاسداری از زمین و خاک و حفاظت از آن به‌عنوان تنها سیاره قابل زیستن نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: این نام‌گذاری که در ایران به نام هفته زمین پاک نام‌گذاری شده برای یادآوری، تأکید و اهمیت حفظ محیط‌زیست به‌ویژه اهمیت حفظ زمین اعم از آب، خاک، هوا و حفظ چرخه‌های طبیعی و درنهایت تلاش برای حفاظت از محیط‌زیست برای نسل حاضر و امانت‌داری مواهب و منابع طبیعی برای نسل آینده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر ادامه داد: بوشهر به‌عنوان یکی از استان‌های مهم زیست‌محیطی کشور به علت برخورداری از منابع طبیعی چون آب، خاک و تنوع زیستی دارای شرایط حساس است.

قلی نژاد اضافه کرد: وجود مناطق حفاظت‌شده متعدد، زیستگاه‌های کوهستانی و تالابی متنوع، اکوسیستم دریایی، سواحل زیبا با تنوع زیستی تنها بخش کوچکی از غنای زیستی استان بوشهر است.

وی افزود: این استان به علت قرارگیری درروند شتابان توسعه‌ای صنعت، به‌ویژه صنعت نفت و گاز دارای حساسیت بالایی است بااین‌وجود نیاز است در توسعه صنعتی استان نگاه ویژه‌ای به طبیعت و منابع آب‌وخاک و هوای آن داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی همه طرح‌های صنعتی باید دارای مطالعات زیست‌محیطی باشد تا این منابع صحیح و سالم به نسل آینده سپرده شود.

قلی نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین موضوع‎های مرتبط با زمین در استان بوشهر مدیریت صحیح پسماند یا زباله‌هاست، امروزه زباله و پسماند یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید حیات زمین و آلودگی خاک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در استان بوشهر کارگروه استانی مدیریت پسماندها از پارسال به‌طور فعال تشکیل‌شده و در ۲ مناسبت استقبال از بهار و ماه مهر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر یادآور شد: اجرای طرح محیط یار در مدارس و برنامه آموزشی صیادان در سواحل، پاک‌سازی جزایر و مدیریت صحیح پسماندهای خانگی، صنعتی، عفونی و پزشکی در استان از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار محیط‌زیست است.

کد خبر 503835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha