چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: توله خرس پیدا شده در مریوان قرار است به پارک طبیعت پردیسان در تهران انتقال داده شود.

توله خرس در مريوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر ویسی اظهارکرد: اواخر فروردین ۹۹ یک قلاده خرس ماده در حدود اراضی روستای بلچه سور از توابع مریوان به دلیل بیماری تلف شده بود.

وی اضافه کرد: خرس تلف شده دارای یک توله سه ماهه بود که برای حفظ جان، نگهداری و پرورش او به اداره حفاظت محیط زیست مریوان و سپس سنندج منتقل شد.

رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه توله خرس تا ۳ سالگی وابسته به مادر خود برای حفاظت و تغذیه است، گفت: از آنجا که این توله در سن حساسی قرار دارد امکان نگهداری آن در استان وجود ندارد.

ویسی بیان کرد: این توله خرسه ۳ ماهه به پارک طبیعت پردیسان تهران  انتقال داده می‌شود و تا به سن یک تا۲ سالگی برسد آن موقع در خصوص اینکه کجا فرستاده شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

وی اظهارکرد: بازگشت این توله به طبیعت دیگر ممکن نیست و به احتمال زیاد بعد از بزرگ شدن به باغ وحش انتقال داده می‌شود.

حبیب الله دبستانی یکی از محیط‌بانان شهرستان مریوان که چند روز مسئول نگهداری این توله خرس بود، گفت: یکی از باغداران روستای بلچه‌سور محیط‌بانان را در جریان پیدا کردن این بچه خرس در فاصله یک و نیم کیلومتری از لاشه خرس مادر قرار داد.

وی اضافه کرد: با همکاری مردم روستاهای بلچه‌سور و ماموله و تمام باغداران از منطقه‌ای که لاشه خرس مادر پیدا شده بود بازدید کردیم ولی بچه خرس دیگری را پیدا نکردیم.

کردستان دارای ۵ منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت ۳ هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است.

کد خبر 503821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha