مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

رئیس اداره حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست استان البرز با اشاره به اهمیت پایش زیستگاه‌های حیات‌وحش استان، گفت: تاکنون تخلف و صید غیرمجازی گزارش نشده است.

محط زیست حیوانات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حشمت‌الله کشیری با اشاره به شیوع کرونا و اهمیت محافظت هرچه بیشتر از حیات‌وحش استان، اظهار کرد: در این ایام از مراکز نگهداری، مناطق حفاظت‌شده و نقاط زیستگاهی حیات‌وحش بازدید نشده است.

وی با تأکید بر این‌که در این روزها فصل زایش حیات‌وحش در زیست‌بوم‌های استان مطرح است، گفت: از اواسط فصل بهار زایش کل و بز آغاز می‌شود به همین دلیل حیات‌وحش در این روزها نیاز به حفاظت بیشتری دارند.

رئیس اداره حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست استان البرز همچنین گفت: حیات‌وحش در فصل بهار حوالی روستاها می‌آیند تا در مسیر رودخانه‌ها، نقاط دره‌ای و یا حاشیه جاده‌ها از علف سبز تغذیه کنند به همین دلیل انتظار ما این است که مردم در این روزها کمتر به نقاط مربوطه نزدیک شوند و از ایجاد سروصدا پرهیز کنند.

کشیری با تأکید بر این‌که به دنبال شیوع کرونا محیط‌بان‌ها و کارشناسان محیط‌زیست البرز در خط مقدم حفاظت از زیستگاه‌های حیات‌وحش استان فعالیت‌های شبانه‌روزی داشته و همیشه در سطح این مناطق حضور دارند، گفت: با اجرای این اقدامات ضمن محافظت از حیات‌وحش جلوی تخلفات احتمالی مانند شکار و صید غیرمجاز نیز گرفته می‌شود.

به گفته وی حضور گردشگران و جوامع محلی در این روزها در محدوده‌های حفاظت‌شده و زیستگاه بوم‌های حیات‌وحش مشکلاتی را برای محیط‌بان‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس اداره حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست استان البرز با اشاره به مشکلاتی که به دلیل حضور شکارچیان و گردشگران در محدوده مناطق حفاظت‌شده و زیستگاه‌های حیات‌وحش استان ایجاد می‌شود، گفت: وقتی گردشگران یا افرادی از جوامع محلی برای کوهنوردی و یا انجام کارهایی مانند بوته کنی حضور می‌یابند محیط‌بان‌ها را به شک می‌اندازند که آن‌ها شکارچیان متخلف هستند یا افراد عادی، به همین دلیل محیط‌بان‌ها مجبور می‌شوند مسیری را که طی کردند مجدد بازگردند تا حضور این افراد را کنترل کنند.

کشیری با تأکید بر این‌که بسیاری از روستاهای شهرستان طالقان و یا برخی از روستاهای جاده کرج - چالوس در محدوده زیستگاه‌های حیات‌وحش و مناطق شکارممنوع هستند، گفت: به همین دلیل شاهد حضور حیات‌وحش در حاشیه این نقاط روستایی هستیم، در این نقاط به دلیل فعالیت‌های شبانه‌روزی محیط‌بان‌ها و از طرفی همکاری خوب جوامع محلی حیات‌وحش احساس امنیت کرده و در روستاها حضور می‌یابند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پایش مناطق زیستگاهی حیات‌وحش استان، گفت: این مهم توسط گشت‌های شبانه‌روزی محیط‌زیست دنبال شده و خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موردی دال بر دستگیری متخلفان شکار و صید غیرمجاز نداشته‌ایم.

کد خبر 503816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha