چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت جزئیات باز شدن سایت ثبت سفارش برای ترخیص خودرو را تشریح کرد.

ترخیص خودرو - گمرک - خودور وارداتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سعید عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر برای هیچ خودرویی ثبت سفارش جدید انجام نمی‌شود، گفت: ممکن است خودرویی در گمرک باقی مانده باشد، اما، چون فاقد ثبت سفارش است ترخیص نمی‌شود، چراکه آخرین مصوبه به ما اجازه ثبت سفارش جدید نداده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت درباره اطلاعیه مربوط به ثبت سفارش‌های خودرویی ۱۳۹۹/۰۱/۲۸" که اخیرا در سامانه جامع تجارت منتشر شده، گفت: باز شدن ثبت سفارش خودرو برای ویرایش و اقدامات لازم برای ترخیص خودروهایی است که تاریخ ثبت سفارش و قبض انبار آن‌ها مربوط به قبل از ممنوعیت واردات است و خودروهای فاقد ثبت سفارش را شامل نمی‌شود.

عباسپور اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه دولت درباره ثبت سفارش‌های خودرویی، خودروهای دپو شده در گمرک منوط به اینکه تاریخ ثبت سفارش و قبض انبار آن‌ها مربوط به قبل از ممنوعیت واردات خودرو باشد، می‌تواند ترخیص شود و این اطلاعیه نیز مربوط به همین موضوع است.

وی افزود: همچنین خودروهایی که به دلیل داشتن حکم قضایی در گمرک مانده بود، در صورت صدور حکم قضایی ترخیص می‌شوند که تعداد آن‌ها کم است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا باز شدن ثبت سفارش مربوط به خودروهایی است که قبل از ممنوعیت واردات وارد شده، اما ثبت سفارش نشدند، پاسخ داد: ثبت و سفارش برای ویرایش و اقدامات لازم برای ترخیص است و برای افتتاح نیست. ضمنا خودروهای فاقد ثبت سفارش مشمول این مصوبه نمی‌شوند.

به گفته مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، آخرین مصوبه در این زمینه مربوط به خودروهایی است که قبل از ممنوعیت واردات ثبت سفارش شدند، ولی به دلایل مشکلات بانکی، ارزی یا مشکلات دیگر ترخیص نشدند و حالا طبق این مصوبه اجازه ترخیص یافتند.

کد خبر 503787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن SE ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    خودرو ها و سرمایه مردم را ازاد کنید ضمنا تعرفه دقیق ترخیص این خودرو ها را چاپ کنید تا ابهامات از بین برود
  • سعید IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    1 1
    تعرفه واردات این خودرو ها دقیقا چقدر و با چه ارزی محاسبه میشود لطفا بگویید.
  • ساسان GB ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    چرا روزنامه همشهری تعرفه ترخیص را اعلام نمیکند وهیچ خبری از برند ومدل وتعداد خودروهای مانده در گمرک چاپ نمیکند.