سازمان غذا و داروی آمریکا به طور اضطراری نخستین کیت خانگی برای نمونه‌گیری از بینی برای آزمایش ویروس کرونا را تایید کرد.

test kit

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت اعلام کرد لب‌کورپ شرکت سازنده این تست، داده‌هایی را درباره ایمنی و دقیق بودن این کیت خانگی را به عنوان یک ابزار جمع‌آوری نمونه در مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و جاهای دیگر به این سازمان ارسال کرده است.

به گفته این سازمان با استفاده از این کیت افراد می‌توانند نمونه‌ها را به راحتی و بدون خطر از بینی‌شان نمونه بگیرند و برای آزمایش بفرستند.

بیماران با استفاده از کیت تستی که شرکت برایشان فرستاده است، از بینی‌شان نمونه خواهند گرفت و بعد آن را در یک بسته ایزوله برای شرکت بازپس خواهند فرستاد. این تست که «پیکسل» نام دارد با تجویز دکتر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت لب‌کورپ می‌گوید این تست را در ابتدا در اختیار کارکنان مراقبت بهداشتی و کارکنان بخش اورژانس قرار خواهد داد که ممکن است در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته یا علامت‌دار باشند و سپس کیت‌های نمونه‌گیری شخصی را در اختیار سایر مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گفته این شرکت از آنجایی که مصرف‌کنندگان با این کیت نمونه‌گیری را از خانه خودشان انجام خواهد داد، میزان نیاز به ماسک‌ها و سایر تجهیزات محافظتی مورد نیاز برای جمع‌آوری نمونه کاهش خواهد یافت.

به گفته لب‌کورپ این کیت ۱۱۹ دلار قیمت خواهد داشت.

کد خبر 503758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha