همشهری‌‌آنلاین: کتاب تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک تالیف حمید ضیایی پرور و با مقدمه دکتر سید وحید عقیلی آماده چاپ شد.

این کتاب به همت دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک منتشر شده و دارای 8 فصل می‌باشد.

در فصل اول، با عنوان مفاهیم و مبانی روابط عمومی الکترونیک به بررسی انواع مفاهیم روابط عمومی الکترونیک، بینش دیجیتالی در روابط عمومی الکترونیک و فرایند دیجیتالی کردن روابط عمومی ها پرداخته شده است.[روابط عمومی دیجیتال چیست؟]

در فصل دوم، با عنوان تکنولوژی‌های جمع آوری و پردازش اطلاعات به بررسی تکنیک‌های جمع‌آوری الکترونیکی اخبار، آر اس اس ها و خبرخوانها، تکنیکها و امکانات موتورهای جستجو و کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک پرداخته شده است. 

در فصل سوم، با عنوان تکنولوژی‌های نشرآنلاین موضوعاتی نظیر روزنامه‌نگاری سایبر، تهیه خبرنامه الکترونیک، الزامات راه اندازی وب سایت و نحوه راه اندازی وبلاگ و مدیریت آن و تکنیک‌های نوشتن برای وب مورد بررسی قرار گرفته است. [‌نشر شبکه‌ای چیست؟]

در فصل چهارم، که عنوان روابط عمومی موبایل را بر خود دارد کاربرد SMS در روابط عمومی الکترونیک و وپ معرفی و تبیین شده است.

در فصل پنجم، نیز با عنوان وب2، درباره تکنولوژیهای وب2، پادکست‌ها، تبلیغات اینترنتی، گوگل‌زمین و ویکی‌پدیا و کاربرد آنها در روابط عمومی الکترونیک بحث شده است.

در فصل ششم، کاربرد تکنولوژی‌های الکترونیکی در EPR شامل اینترانت و اکسترانت، تلفن‌گویا، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و اینترنتی و شبکه تله‌تکست است. [چطور زیرساخت‌های اینترنت کار می‌کنند؟]

در فصل هفتم، نیز با عنوان امنیت در روابط عمومی الکترونیک مساله امنیت وب سایت‌ها، مهندسی اجتماعی و روش‌های جلوگیری از هک تلفن‌همراه بررسی شده است. [آشنایی با هکرها و کراکرها]

و در نهایت در فصل هشتم و پایانی کتاب با عنوان نقشه‌راه، ملاک‌های ارزیابی وب سایت روابط عمومی، رصد کردن رتبه سایت در اینترنت، لینک‌های وب سایت‌های روابط عمومی الکترونیک و نرم افزارهای کاربردی برای روابط عمومی‌ها معرفی شده است.

این کتاب حاصل تجربیات چند ساله مولف در زمینه روزنامه‌نگاری سایبر و روابط عمومی الکترونیک است و بسیاری از مباحث مطرح شده در این کتاب قبلا در چارچوب چندین کارگاه عملی روابط عمومی الکترونیک در ایران تدریس شده و در معرض حلاجی و تبادل نظر کارشناسان روابط عمومی قرار گرفته است. [روزنامه‌نگاری زرد چیست؟]

قرار است این کتاب در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک که 26 اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود توزیع شود.

حمید ضیایی‌پرور مولف کتاب مذکور در حال حاضر دانشجوی ترم 6 دکترای تخصصی ارتباطات بوده و تز دکترای وی نیز در زمینه روابط عمومی الکترونیک می‌باشد.

این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمای عمل برای تمام کارشناسان روابط عمومی کشور به منظور حرکت به سمت استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک مورد بهره برداری کاربردی قرار گیرد.

مباحث مطرح شده در کتاب با زبانی ساده و در عین حال علمی و دقیق مطرح شده و همه کسانی که با الفبای رایانه و اینترنت آشنایی داشته باشند می‌توانند از مباحث کتاب استفاده کنند.

کد خبر 50373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز