مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

مدیر دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم گفت: طرح ملی «جی نف» برای استانداردسازی آدرس پستی که به صورت پایلوت در این استان در حال اجرا بود به دلیل اعلام سلیقه سازمان فناوری اطلاعات، شکست خورد و متوقف شد.

فناوری

به گزارش همشهری آنلاین، اکرم روح پرور، سه‌شنبه ۲ اردیبهشت در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری قم با انتقاد از موازی‌کاری و سیاست‌گذاری حوزه فناوری اطلاعات توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سطح کشور افزود: تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای متولی مشخصی نباشد، ‌ گسترش دولت الکترونیک در کشور محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: با وجود هماهنگی های بسیار در سطح استان، ‌صرف زمان زیاد برای اجرای این طرح و همچنین تحقق پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، به دلیل برخی مخالفت‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات چند ماه است که این پروژه درقم متوقف شده‌است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم بیان کرد: اجرای استانداردسازی آدرس پستی می‌توانست گام مهمی در راستای تحقق دولت الکترونیک باشد. دلیل به شکست کشیده شدن بسیاری از طرح‌های درحوزه فناوری اطلاعات، موازی کاری، عدم متولی دقیق این حوزه در سطح کشور و نیز عدم حمایت مدیران استان از اجرای چنین طرح‌هایی است.

روح‌پرور تاکید کرد: مدیران استان نگاهی همراه به فناوری اطلاعات ندارند. گام اساسی برای توسعه دولت الکترونیکی اصلاح نگاه مدیران دستگاه های مختلف به حوزه فناوی اطلاعات است. همچنین در سامانه «قم پرتال» پنجره‌ای واحدی ایجاد شده‌ که در آن لینک خدمات تمام دستگاه ها قرار گرفته‌است.

این مسئول عنوان کرد: به دنبال انتخاب قم به عنوان پایلوت اجرای طرح تجمیع تمام خدمات دولتی به صورت الکترونیک در قالب یک پرتال واحد در سطح کشور بودیم که این موضوع تا کنون نهایی نشده‌است.

وی فراهم کردن استعلام های بین دستگاهی را از جمله الزام های توسعه دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: ساماندهی استعلام‌های بین دستگاه‌هایی با همکاری دستگاه اجرایی استان از سال ۹۶  در قم راه اندازی شده‌است.

روح‌پرور گفت: ۳۱۰ دستگاه اجرایی قم به شبکه دولت متصل شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۳۶ دستگاه کد کاربری گرفته‌اند. تعداد فرم‌های تبادل شده در این سامانه در سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار فرم بوده‌است که به صورت دستی مبادله می‌شد. هزینه‌های بسیار زیادی را بر ادارات تحمیل می‌کرد.

وی افزود: حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه در سال های اخیر در دستور کار استان قرار گرفت و حدود ۱۰۰ دستگاه کد کاربری لازم را دریافت کرده اند که تا کنون حدود ۴۰۰ هزار استعلام از طریق این سامانه انجام شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم‌ اظهار کرد:  ۵۸۵ خدمت به صورت الکترونیکی در قالب «قم پرتال» ارائه می‌شود ولی به دلیل این‌که اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از این پرتال به خوبی انجام نشده، استقبال مردم از این سامانه مناسب نیست.

کد خبر 503691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha