پسری ۹ ساله در شرق فرانسه که خودش مبتلا به کووید-۱۹ و دست‌کم با ۱۷۰ نفر در تماس مستقیم بوده، ویروس کرونا را به آنها منتقل نکرده است.

كودكان با ماسك بر چهره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مورد پسرک فرانسوی مهر تایید بر یافته‌های پیشین دانشمندان است که معتقدند احتمال انتقال کرونا از کودکان به جمعیت انبوه بسیار کم است. این پسر از جمله کسانی است که با استیو والش، نخستین بریتانیایی مبتلا به کروناویروس در تماس بود. این تاجر اهل لندن پس از حضور در یک همایش تجاری در سنگاپور در ژانویه به ویروس آلوده شد.

والش پس از آن در یک کلبه ییلاقی در پیست اسکی جنوب‌شرقی فرانسه به ۱۰ مرد دیگر و یک خانواده پنج نفری پوست و طبعا همه آنها را به کرونا آلوده کرد اما حکایت پسر ۹ ساله فرانسوی عجیب و جالب است. او پس از جدا شدن از آقای والش دست‌کم با ۱۷۲ نفر از جمله خواهران و برادرانش تماس داشت و با اینکه همه آنها در قرنطینه قرار گرفتند، آزمایش‌ها نشان داد هیچ‌کدام به کووید-۱۹ مبتلا نشده‌اند.

پسر ۹ ساله که همزمان به کرونا، آنفلوانزا و ویروس سرماخوردگی مبتلا شده بود، دو ویروس دیگر را به نزدیکانش منتقل کرد اما هیچ‌کدام آنها به کرونا آلوده نشدند. کاستاس دانیس، یک متخصص همه‌گیرشناسی در بهداشت عمومی فرانسه به خبرنگار ای‌اف‌پی گفت: «یک کودک با داشتن سه نوع ویروس به سه مدرسه مختلف رفته و کرونا را منتقل نکرده است. این یعنی رفتار ویروس کووید-۱۹ در بچه‌ها متفاوت است.»

البته نشانه‌های کرونا در این پسر بسیار کمرنگ بوده و شاید همین دلیل بتواند منتقل نشدن ویروس به دیگران را توجیه کند. دانشمندان می‌گویند بخش ایمنی بدن کودکان خیلی زود و قوی به هر نوع ویروس واکنش نشان می‌دهد، در حالی که حمله ویروس به بزرگ‌ترها بسیار قوی‌تر و نشانه‌های بیماری در آنها شدیدتر است.

این یافته‌ها تاکیدی دیگر بر این نکته است تعطیل شدن مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها تاثیری بسیار کم بر بیمار نشدن کودکان یا انتقال کرونا از آنها به دیگران داشته است. هر چند تقریبا در تمام کشورهای دنیا مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها نخستین مکان‌هایی بودند که با همه‌گیر شدن کرونا بسته شدند.

کد خبر 503678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha