مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران امروز همزمان با روز زمین پاک، گفت: قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و فعالیت های صنعتی و در نتیجه کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، موجب تنفس موقت کره زمین شده است.

شينا انصاري

به گزارش همشهری آنلاین، نشست علمی تخصصی روز زمین پاک و آیین گرامیداشت پنجاهمین سال رویداد جهانی روز زمین پاک با موضوع تغییر اقلیم، از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه محیط زیست و روسای محیط زیست مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار شد. 

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست مجازی گفت: سیاستگذاران کلان کشور سیاست ها و برنامه های محیط زیستی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: امسال همه کشورهای جهان در شرایطی به استقبال روز زمین پاک رفتند که اغلب آنها با بحران شیوع ویروس کرونا روبرو هستند. شباهت ویروس کرونا با موضوع تغییر اقلیم، جهانی بودن هر دو آنهاست ولی تفاوت در این است که اثرات ویروس کرونا سریعا مشهود می شود اما پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در میان مدت و بلند مدت آثار خود را نشان می دهد. به همین دلیل آنگونه که باید توسط دولت ها و سیاستمداران عرصه جهانی اهمیت این موضوع درک نشده است.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و فعالیت های صنعتی و در نتیجه کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، موجب تنفس موقت کره زمین شده است. البته این تاثیر مقطعی و ناپایدار است و با از سرگیری فعالیت های بشری، وضعیت محیط زیست دوباره به حالت قبل بازمی گردد و اگر سبک زندگی و رفتار انسان با طبیعت تغییر نکند مشکلات و معضلات محیط زیستی زمین تداوم خواهد داشت.

در این نشست، محورهایی نظیر شهرنشینی و تغییر اقلیم، اثرات تغییر اقلیم بر آینده کره زمین، توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت مصرف آب، سازگار نمودن شهرها با شرایط اقلیمی، افزایش تاب آوری شهرها و ... مورد بحث قرار گرفت.

روز زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ٢ اردیبهشت ماه با هدف افزایش آگاهی بخشی در خصوص محیط زیست کره زمین در سراسر دنیا برگزار شده و به ما یادآور می‌شود که باید هوای سیاره خود، زمین را داشته باشیم.

کد خبر 503675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha