سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

مصطفی شوقی- خبرنگار اعزامی همشهری به ژاپن: درست پس از حذف و کناره‌گیری کیانوش رستمی بودکه هادی پانزوان که در غیاب بهمن زارع هدایت تیم ملی را در سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا در ژاپن برعهده دارد، از عدم قهرمانی در این مسابقات خبر داد

گرچه حذف این وزنه‌بردار جوان به دلیل آسیب‌دیدگی امتیازات تیم ملی را در جدول تیمی کم می‌کند اما به دلیل سطح مسابقات و تعداد شرکت‌کنندگان ایران در وزنه‌های مختلف، پیش‌بینی قرار گرفتن تیم در جایگاه اول و دوم بعید به نظر می‌رسد.»  در این میان اما اولین ورزشکار ایران نتوانست حتی رکورد خود را به دلیل آسیب‌دیدگی تکرار کند.

کیانوش رستمی ملی‌پوش دسته 69 کیلوگرم  در حرکت یک‌ضرب گروه B مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا از ناحیه آرنج دست چپ آسیب دید و به عنوان چهارمی این گروه بسنده کرد.

در این گروه از مسابقات نمایندگان عراق، ژاپن و قرقیزستان با مهار وزنه‌های 132 کیلوگرم و تنها به خاطر اختلاف وزن به ترتیب اول تا سوم شدند. آسیب‌دیدگی رستمی اما باعث شد که او در حرکات دوضرب هم حضور نیابد.

تست دوپینگ ناگهانی از صالحی

در کنار مسابقات اما ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی با حضور ناگهانی در محل تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری ایران از محمد صالحی تست دوپینگ گرفتند.پس از گفت‌وگوی تاماش آیان با خبرنگار همشهری مبنی بر مبارزه شدید و سخت‌گیرانه با دوپینگ در این رشته ورزشی بود که ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی عصر روز گذشته به طور ناگهانی و سرزده در سالن ایشیکاوا شهر کانازاوا ژاپن حاضر شدند و از محمد صالحی وزنه بردار دسته به‌ علاوه 105 کیلوگرم ایران تست دوپینگ گرفتند.قرار است در طول برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا نیز از ورزشکاران حاضر در این دوره تست دوپینگ گرفته شود. تیم‌های شرکت‌کننده در ابتدای این مسابقات برای انجام چنین آزمایش‌هایی از هر ورزشکار 50 دلار دریافت کرده‌اند.

رقابت 3 وزنه‌بردار ایرانی

امروز  در ادامه این دوره از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک شهروز قربانی، حامد ابراهیمی و اصغر ابراهیمی 3 ملی‌پوش کشورمان به مصاف حریفان آسیایی خود خواهند رفت. 

رقابت در  دسته 85 کیلوگرم گروه A که ساعت 30/ 11 صبح، 7 صبح به وقت ایران برگزار می‌شود که  حامد ابراهیمی و شهروز قربانی در این دسته حضور دارند و برای کشورمان به مصاف  پولاد سرد خواهند رفت.

در دسته 94 کیلوگرم گروه A این اصغر ابراهیمی است که امید بسیار زیادی به کسب مدال طلای او می‌رود. ابراهیمی می‌تواند اولین طلایی مسابقات ژاپن باشد، او همچنین کاندیدای حضور در وزنه 94 کیلویی المپیک پکن است. 

امید به مدال سنگین وزن

مربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران گفت: «با توجه به غیبت پانزوان و آسیب‌دیدگی رستمی، علناً از کورس قهرمانی باز مانده‌ایم اما باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا حداقل سکوهای دوم و سوم آسیا را از دست ندهیم.»

سیدهادی پانزوان در خصوص وضعیت ملی‌پوشان کشورمان گفت: «اعضای تیم ملی از بدو ورود به کانازاوا پس از استراحتی کوتاه تمرینات آماده‌سازی خود را در سالن ایشیکاوا آغاز کردند تا با آمادگی کامل به مصاف حریفان آسیایی خود بروند.»

وی در ادامه اظهار داشت: «فردا وزنه‌برداران دسته 85 و 94 کیلوگرم به روی تخته خواهند رفت که ما در دسته 85 کیلوگرم شهروز قربانی و حامد ابراهیمی و در دسته 94 کیلوگرم اصغر ابراهیمی را داریم که هر سه ملی‌پوش کشورمان از آمادگی بسیار خوبی برخوردارند ولی مطمئناً رقابت سختی را پیش‌رو خواهند داشت.»

سهراب مرادی سوم شد

سهراب مرادی دومین وزنه‌بردار ایرانی بود که در دسته 77 کیلوگرم با حریفان به رقابت پرداخت. مرادی در سومین حرکت خود در یک‌ضرب وزنه 150 کیلویی را بالای سر برد و بدین ترتیب بعد از دو وزنه‌بردار چینی در جایگاه سوم قرار گرفت.

او در حرکت دوضرب در مهار وزنه‌های 173، 176 و 179 کیلوگرم موفق بود اما در نهایت به 2 مدال برنز در حرکت یک‌ضرب و مجموع دست یافت. مرادی اولین مدال‌آور تیم‌ وزنه‌برداری ایران در مسابقات ژاپن محسوب می‌شود.

کد خبر 50366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز