مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: یکی از اقدام‌های جدی سال گذشته برای حفاظت از زمین پاک، ساماندهی پسماندهای ویژه مانند پسماندهای خطرناک صنعتی غیرقابل بازیافت بود.

پسماندهای صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  امیر عبدوس سه‌شنبه ۲ اردیبهشت هم‌زمان با روز زمین پاک، ابراز داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برای حفظ زمین پاک حفاظت از آب، خاک و هوا را به صورت جدی پیگیری می‌کند و هیچ گونه تخلفی را در این زمینه برنمی‌تابد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد:  ۲۰ واحد صنعتی به دلیل تخلف در زمینه پسماند صنعتی سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: ورود پسماندهای صنعتی از استان‌های دیگر به استان سمنان اکنون ممنوع شده است و تمام پسماندهای ویژه استان به صورت متمرکز در جنوب شهر سمنان با تمهیدات ویژه انباشت می‌شود.

عبدوس تصریح کرد:  تحویل پسماند خطرناک مایع در تنها مرکز دفن پسماندهای خطرناک استان سمنان ممنوع است و باید پسماندهای مایع به صورت کپسولی و در ظرفی پلمب شده انباشت شود.

وی یادآور شد: حدود ۳۵ واحد تصفیه دوم روغن در استان سمنان فعال است که به روش سنتی مشغول به فعالیت هستند و موجب آلودگی محیط‌زیست می‌شوند  و تمام این واحدها در فهرست واحدهای آلاینده قرار گرفته‌اند و مشمول پرداخت جریمه یک درصد از قیمت فروش خود شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: اگر واحدهای تصفیه دوم روغن نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند، به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه سوزاندن ضایعات در آلودگی هوا موثر است، خاطرنشان کرد: انتقال واحدهای ضایعات فروشی شهر سمنان به  خارج از شهر و منطقه ۲۰ هکتاری که شهرداری آماده کرده، تاثیر زیادی در پاکی هوای شهر داشته است.

وی با بیان این‌که ۲۵ درصد از مساحت استان سمنان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان قرار دارد و بخش زیادی از مساحت استان کویر است، افزود: درصد کمی از مساحت استان به توسعه فعالیت صنعتی اختصاص یافته است.

عبدوس اظهار داشت: فقدان نظارت صحیح ومدیریت پسماندِ ویژه آفت محیط زیست به شمار می‌رود و اکنون نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود و نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: نظارت بر حمل پسماندهای صنعتی به صورت دقیق و از طریق سامانه مدیریت پسماند کنترل می‌شود.

با توجه به اهمیت حفاظت از گونه‌های زیستی در سال ١٩٧٠ روز ٢٢ آوریل روز جهانی زمین نام‌گذاری و این روز از سال ١٣٧٨ وارد تقویم ایران شد. ‌

کد خبر 503638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha