سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری توسط شرکت‌های ثانویه قابل قبول نیست و هیچ‌گاه در مقابل تضییع حق‌ کارگران سکوت نخواهیم‌ کرد.

کارگران شهرداری بناب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کریم صادق‌زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: امیدوارم در سال ۹۹ تحولی‌ در زندگی کارگران رخ دهد، کارگران‌ باید به کارگر بودن خود افتخار کنند و فرزندانشان با سربلندی از کارگر بودن پدرانشان نام ببرند،

وی اضافه کرد:، شهرداری تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد شهری وظایف بسیاری دارد و این امر در زمان شیوع کرونا کاملا قابل لمس است.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دستور تبدیل وضعیت کارگران و کارکنان سازمان آرامستان‌ها به پیشنهاد حجت‌الاسلام آل‌هاشم و دستور شهردار تبریز قابل تقدیر است، وظیفه ما ایجاد آسایش بیشتر برای شهروندان و کارمندان و کارگران شهرداری است که تبدیل وضعیت یکی از آنها و آن هم توام با عدالت اجتماعی باشد.  

صادق‌زاده تصریح کرد: منتظر خبرهای خوش از طرف شهرداری تبریز در هفته کارگر با رونمایی از طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی قراردادهای کار به‌صورت رسمی هستیم.  

وی تاکید کرد: عدالت اجتماعی در قبال کارگران‌ باید اجرا شود، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران و کارکنان شهرداری تبریز را در راستای تحقق عدالت شغلی و عدالت مزدی با جدیت پیگیری‌ کند، اقدامات بسیار خوبی در راستای تامین رفاه نیروی انسانی شهرداری به‌عنوان بدنه اجرایی شهرداری برداشته شده است که امیدواریم همچنان پیگیری شود.  

وی ادامه داد: تامین امنیت شغلی و مالی کارکنان شهرداری باید در اولویت شهرداری تبریز باشد که شهردار نیز آن را پیگیری می‌کند.  

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری اعضای شورای شهر به حق و حقوق کارگران و بازنشستگان رسیدگی شود.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: مشکلات رانندگان استیجاری شهرداری تبریز و رسیدگی به این مشکلات در زمینه‌های پرداخت کامل حق بیمه و افزایش واقعی حق‌الزحمه‌ ماهانه و اضافه‌کاری آنها باید حل شود.  

وی تاکید کرد: فعالیت‌های عمرانی شهرداری تبریز باید با برنامه‌های مصوب شورا و کمیسیون عمران که موارد اجرایی عمرانی را شهردار تبریز اخیرا در نوزده بند به همه مدیران اجرایی ارسال شده اجرایی و در سطح عملیاتی شود و در همه جا تابلو «کارگران مشغول کارند» نصب و اجرا شود.  

عضو شورای شهر تبریز گفت: پروژه‌ قطار شهری و پروژه‌های نیمه‌تمام و مسیرگشایی‌ها، مقبرةالشعراء، توسعه و گسترش فضای سبز تبریز و آسفالت‌ریزی با کیفیت استاندارد در سطح شهر و محلات و ده‌ها پروژه مهم و حیاتی در کنار سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال ۹۹ انجام و پیگیری شود، هدایت‌ منابع نیز باید برای اجرای درست فعالیت‌های عمرانی انجام‌ شود.  

صادق‌زاده تصریح کرد: مدیرانی‌که نمی‌توانند کمکی به شهروندان بکنند از مسئولیت خود کنار بکشند ما با هیچ یک از مدیران پیوند اخوت نبسته‌ایم هرکس نمی‌تواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد از جایگاه مدیریت خود کنار برود و انتظار داریم، شهردار هم یک خانه تکانی در راستای حضور افرادی که کار بلد و کاردان هستند به صحنه کارزار بیاورد و شهر تبریز با همت مدیران راستین به جایگاه واقعی خودش برسد.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: تمام اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز آماده‌اند با حضور کارشناسان لوایح و طرح‌هایی عمرانی و شهرسازی را برای توسعه و آبادانی تبریز در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی و تصویب کنند.  

کد خبر 503635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha