سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ما نمی‌گوییم آمار ارائه شده مخدوش است و از نظر ما مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است، گفت: درخواست شورای شهر تهران اعلام آمار تفکیک شده پایتخت است.

علی اعطا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری مجازی خود گفت: در شواری شهر تهران خدشه‌ای به آمار وارد نکرده‌ایم بلکه فقط این درخواست را داشتیم که آمار مربوط به شهر تهران به عنوان بزرگترین شهر کشور به صورت تفکیکی اعلام شود.

وی افزود: برخی از عزیزان صحبت از مرجعیت آمار می‌کنند در حالی که حرف و خواسته ما زیر سوال بردن مرجعیت اعلام آمار نیست و گویا دوستان با این واژگان قصد ندیدن اصل مطالبه را دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران و پارلمان شهری تهران و در رأس آن رئیس شورای اسلامی شهر تهران این مطالبه را داشته که آمار تفکیک شده اعلام شود و این از طریق ریاست شورا مطرح شده است.

اعطا گفت: نکته دوم این است که از نظر ما مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است و این مطالبه حق نمایندگان مردم است که در واقع از مسؤولین مطالبه کنند که آمار به تفکیک اعلام شود زیرا حق طبیعی مردم است که بدانند در شهر محل سکونت‌شان چه می‌گذرد.

وی افزود: در جلسه پیشین اعضای شورای شهر تهران هم این موضوع مطرح شد و قطعا در اختیار داشتن آمار تفکیکی در هر کلانشهری به ویژه تهران تاثیرگذار خواهد بود تا تصمیمات اتخاذ شده مبتنی بر عقلانیت و قوام بهتری باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما معتقدیم نه تنها باید آمار به صورت تفکیکی برای هر شهر اعلام شود بلکه باید یک قدم فراتر رفت و حتی آمار را به تفکیک منطقه هم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در واقع همین بررسی‌های انجام شده است که امروز مسؤولان می‌گویند وضعیت یک استان قرمز است و یا سفید است و باید در خصوص تهران هم آمار را به تفکیک در خصوص شهر تهران اعلام کنند.

اعطا خطاب به مسؤولان وزارت بهداشت گفت: به نظر ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه آمار تفکیک شده در خصوص کلانشهرها برخورد مسؤولانه‌تری است و مدیریت شهری شهر تهران را برای اخذ تصمیمات صحیح‌تر یاری خواهد کرد.

کد خبر 503609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha