مدیر کل استاندارد ایلام گفت: طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان با فعالیت گشت‌های بازرسان این اداره کل آغاز شد.

بازرسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهناز همتی سه‌شنبه دوم اردیبهشت افزود: همه ساله و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالاها به‌خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، طرح نظارتی از سوی این اداره اجرا می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: کارشناسان و بازرسان این اداره‌ کل در قالب اکیپ‌هایی از کالاهای پرمصرف خانوارها شامل روغن سرخ‌کردنی، روغن مایع خوراکی مصرف خانوار، زعفران، کشک مایع، شیر، کره، پنیر تازه، شکر، چای، زولبیا، بامیه و سایر کالاها از بازار و تولیدی که در استان عرضه می‌شود بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند و آنها را مورد آزمون قرار می‌دهند.

مدیر کل استاندارد ایلام یادآور شد: در صورتی که کالاها فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحدها به مراجع قانونی، برخوردهای لازم با واحدهای مربوط صورت می‌گیرد.

همتی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان مصرف میوه، آش، حلیم، زولبیا و بامیه بالا می‌رود گفت: با توجه به حفظ حقوق هم‌استانی‌ها تیم‌های بازرسی برای نظارت بر ترازوهای اصناف در استان فعال است.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید حتما به علامت استاندارد کالاها توجه کنند و در صورت مشاهده کالاهای فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره‌ کل استاندارد برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.

مدیر کل استاندارد ایلام اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل با دریافت شکایات مردمی سریعا برای بررسی و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

۱۲۵ واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است.

کد خبر 503502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha