مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر مهدهای کودک بازگشایی نشوند، مراکز غیرمجاز و غیراستاندارد در این ایام رشد خواهند کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد باید مسیر را به گونه‌ای تنظیم کنیم که منجر به بازگشایی قاعده‌مند مهدها شود.

مهد کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید بابایی گفت: سازمان بهزیستی با بازگشایی مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافق است، اما باید ستاد ملی کرونا مجوز لازم در این خصوص را صادر کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور ضوابط بازگشایی مهدهای کودک را در قالب گام‌های مختلف آماده کرده است، اظهار کرد: امیدواریم با مجوز ستاد ملی کرونا، مهدهای کودک بازگشایی شوند و این تلاش‌ها با حفظ و تاکید بر منافع کودکان هر چه زوتر محقق شود.

بابایی ادامه داد: اکنون بسیاری از مشاغل دولتی و بخش خصوصی بازگشایی شده‌اند و والدین مجبور هستند در محل کار خود حاضر شوند. در این شرایط باید مهدها باز باشند تا آنها بتوانند کودکان خود را به این مراکز بسپرند. باید فضایی امن برای نگهداری فرزندان فراهم شود. واگرنه مراکز غیرمجاز از تعطیلی مهدها سوءاستفاده می‌کنند و ضمن فعالیت غیرمجاز و غیراستاندارد، ممکن است تعدادشان هم در این شرایط زیاد شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: باید مسیر را به گونه‌ای تنظیم کنیم که منجر به بازگشایی قاعده‌مند مهدها شود.

کد خبر 503498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha