مدیرعامل شرکت مترو گفت: به دنبال تدوین یک حریم فنی و منعطف برای متروی پایتخت هستیم و نتیجه آن را در سایت شهرداری تهران بارگذاری کنیم تا استعلام‌ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

علی امام مدیر عامل مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام با اشاره به انتخاب پیمانکار مطالعاتی تدوین حریم جدید برای مترو تهران، گفت: در تلاش هستیم یک حریم فنی و منعطف برای مترو پایتخت تدوین کرده و نتیجه آن را در سایت شهرداری تهران بارگذاری کنیم تا استعلام‌ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام خبر بازنگری دستورالعمل حریم مترو در شهر تهران، عنوان کرد: مترو یک سازه مهم زیرزمینی است که ساخت آن تبعاتی را برای محیط پیرامونی آن ایجاد می‌کند. همچنین محیط پیرامونی مترو نیز اثرات متقابلی بر این سازه زیرزمینی دارد.

امام تاکید کرد: این اثرپذیری نه تنها شرایط حال حاضر را شامل می‌شود بلکه اجزای مختلف مترو شامل ایستگاه‌ها، ورودی‌ها، تونل، سامانه‌های تهویه، پله‌های فرار اضطراری و مواردی از این قبیل از تمام اجزاء شهر در آینده متاثر هستند و بر آنها نیز اثر می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه باید یک سازماندهی و نظام مشخص برای هر نوع ساخت‌وساز در پیرامون مترو وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چند که این موضوع به عنوان یکی از الزامات ساخت مترو از گذشته وجود داشته اما دستورالعمل فعلی کفایت لازم را نداشت و در برخی از موارد که امکان سخت‌گیری یا برخورد آسان‌تر وجود داشت دستورالعمل موجود دست ما را بسته بود.

او در ادامه عنوان کرد: این موضوع اجازه نمی‌داد که در ساخت سازه‌های پیرامون مترو با شهروندان تعاملی مناسب‌تر داشته باشیم؛ همچنین هزینه‌های زیادی به شرکت مترو وارد می‌شد و به دلیل این که حدود ۲۵ سال از تدوین دستورالعمل موجود گذشته بود پاسخگوی شرایط فعلی نبود.

او با اشاره به بازنگری مطالعات حریم و سازه‌های جانبی مترو در پایتخت خاطرنشان کرد: با انتخاب مشاور مطالعاتی، این موضوع با بررسی شرایط ژئوتکنیک شهر تهران در نقاط مختلف و نیز ویژگی‌های هر خط مترو به صورت جداگانه برای هر بخش انجام و یک حریم فنی و منعطف تدوین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هر نوع ساخت‌وساز در هر نقطه از شهر تهران به صورت روزانه از شرکت مترو استعلام‌های زیادی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بدون شک این امر حجم گسترده‌ای از استعلام‌ها را برای مردم ایجاد کرده و چالش‌ها و محدودیت‌های خاصی نیز در این خصوص برای شرکت مترو به وجود آمده است. لذا تمام تلاش ما تسریع روند انجام این طرح مطالعاتی و تدوین حریم جدید متروی شهر تهران است.

امام عنوان کرد: نتیجه این مطالعه بر روی سامانه شهرداری تهران بارگذاری شده و شهروندان برای ساخت‌وساز در هر نقطه از شهر تهران نیازی به مراجعه به شرکت مترو و استعلام ندارند. این سامانه به ما کمک می‌کند که در صورت وجود هر نوع مشکل فنی در آینده راه‌حلی برای آن اندیشیده شده و سرعت رفع نقایص احتمالی نیز افزایش پیدا کند.

امام در پایان عنوان کرد: مناقصه این طرح مطالعاتی در حال حاضر در مرحله نهایی است و با انتخاب پیمانکار به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 503495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha