قیمت انواع نان در آذربایجان‌شرقی از یکم اردیبهشت ۹۹ بی‌سر و صدا گران شد.  

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از اول اردیبهشت انواع نانوایی‌ها در سطح استان آذربایجان‌شرقی به گران کردن نان‌های مورد طبخ خود اقدام کرده‌اند که در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر نحوه اعلام افزایش نان‌های که می‌پزند اظهار داشتند، این اقدام را بعد از دریافت پیامک‌های اتحادیه، مبنی بر افزایش قیمت از اول اردیبهشت انجام داده‌اند.  

افزایش‌ها از ۲۵ درصد در قیمت نان لواش یعنی به میزان ۵۰۰ ریال در هر قرص و افزایش قیمت این نوع نان از ۲ هزار ریال به ۲ هزار و ۵۰۰ ریال است.  

با توجه به تنوع پخت نان قیمت رسمی از سوی مسئولان امر اعلام نشده و نانوایان افزایش قیمت را بعد از دریافت پیامک اعلام می‌کنند.  

خبرهای رسیده از سایر شهرستان‌ها هم حکایت از افزایش قیمت این قوت اصلی مصرفی در سبد خانوارها دارد به‌طوری که علی علیزاده، منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود، افزایش قیمت نان را در روزهای کرونایی نشانه بی‌اطلاعی مسئولان از وضعیت عموم مردم دانست و افزود: در حالی که مسئولان دولت از عدم افزایش قیمت نان در کشور می‌گویند، اما در کمال ناباوری شاهدیم که مسئولان محلی و استانی ما در شرایط بد معیشتی و بی‌پولی مردم به افزایش قیمت نان با عنوان اصلاح قیمت اقدام می‌کنند.  

در سطح نانوایی‌های استان نزدیک به ۱۵ نوع نان پخته و به مردم با قیمت جدید عرضه می‌شود.

حال به نظر می‌رسد سوالات مطروحه درباره دلیل این افزایش قیمت در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و تلاش مسئولان کشوری برای کاهش بار هزینه‌های عامه مردم و همچنین نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان را باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.  

کد خبر 503470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha