معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آماده بهره‌برداری شدن ۴۸ کیلومتر راه اصلی استان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در خرداد ۹۹ خبر داد.  

راه سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آیدین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: استان آذربایجان غربی در حال حاضر با سهم ۲۳ درصدی از کل پایانه‌های مرزی کشور و ۹۶۷ کیلومتر مرز یکی از استان‌های مهم در امر ترانزیت به شمار می‌رود، توجه به ساخت راه و توسعه کریدورهای اصلی در این استان امری ضروری است.  

وی ادامه داد: خرداد ۹۹، ۴۸ کیلومتر از راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اجرای ۲۰ طرح مرزی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد از اولویت‌های سال جاری در استان به شمار می‌رود.  

رحمانی افزود: کریدور غرب کشور به طول یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغازشده است، این کریدور با گذر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی ختم می‌شود.  

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: ۳۰۰ کیلومتر از این محور که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد و ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است.  

رحمانی همچنین بر تسریع در روند عملیات اجرای قطعه ۳ از پروژه آزاد راه ارومیه – تبریز تاکید کرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی استان و کریدور غرب به شرق در راستای افزایش سهم مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه از طریق مرزهای استان، کاهش حوادث جاده‌ای، مدیریت مصرف سوخت و زمان در منطقه محسوب می‌شود.  

کد خبر 503424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha