مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۳ گوساله در سایت گوزن زرد مانشت و قلارنگ این استان در سال جدید به دنیا آمد.

گوزن زرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمدزاده سه‌شنبه دوم اردیبهشت اظهار کرد: ۳ گوساله در فصل زاد و ولد گوزن‌های زرد در این سایت طی روزهای اخیر به دنیا آمده‌ است و تا اواخر اردیبهشت ماه احتمال افزایش تعداد نوزادان این سایت وجود دارد.

وی افزود: اکنون  بدون احتساب این ۳ گوساله تعداد گوزن‌های بالغ و نابالغ این سایت ۳۲ راس است که ۵ راس آن نابالغ و گوساله‌های متولد سال گذشته هستند.

محمدزاده یادآور شد: گوزن‌های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت‌گیری می‌کنند و در بهار سال بعد نیز نوزادان این وحوش به دنیا می‌آیند و فرایند تولد گوساله‌ها تا اواخر خرداد یا اوایل تیر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به رسیدگی‌ها و مراقبت‌های مداوم هیچ گونه مشکل و مورد خاصی سلامت و امنیت این گوزن‌ها را تهدید نمی‌کند و این وحوش نادر در وضعیت طبیعی قرار دارند.

بهمن ماه سال گذشته ۱۷ راس گوزن نر و ماده این سایت به استان خوزستان منتقل شد.

سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام ۸۰ هکتار وسعت دارد. این سایت سال ۸۶ با انتقال ۶ راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد و با توجه به شرایط جغرافیایی و محیط مناسب، زادآوری به‌موقع و مطلوب، حفظ خلق و خوی طبیعی و وحشی و نبود تلفات و مریضی در زمره سایت‌های موفق تکثیر و احیای گونه‌های در معرض خطر در کشور است.

سال ۹۵، ۱۰ راس از گوزن‌های بالغ سایت مانشت و قلارنگ به استان یزد و ۴ راس نیز در سال ۹۶ به استان خوزستان برای تکثیر و احیا منتقل شد.

کد خبر 503420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha