دستورالعمل محیط زیستی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در زمان شیوع کرونا توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تدوین شد.

شينا انصاري

به گزارش همشهری آنلاین، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به افزایش استفاده از مواد ضدعفونی کننده در جهت مقابله با شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا در محیط های شهری، گفت: دستورالعمل محیط زیستی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در مقابله با بیماری کرونا توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تهیه شد.

وی افزود: در این دستورالعمل تمامی مواد شیمیایی و روش‌های فیزیکی متداول برای ضدعفونی با استناد به فهرست و پروتکل‌های مراجع بین‌المللی ذی‌صلاح احصا شده است.

انصاری با اشاره به ضرورت توجهات محیط زیستی در استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده گفت: در این دستورالعمل رویکرد اثربخشی، صرفه‌جویی در هزینه و زمان و حداقل خسارت به محیط زیست بررسی و به تفکیک کاربرد در محیط های شهری اعم از محیط های بسته، وسایل حمل‌ونقل، معابر و سایر فضاهای شهر مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که ریاست ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران را نیز برعهده دارد در راستای دستورالعمل محیط زیستی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در زمان شیوع کرونا، از تغییر فرایند ضدعفونی معابر و خیابان‌های تهران خبر داده و گفته است: نحوه ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر تغییر پیدا خواهد کرد و دیگر به کف خیابان‌ها، باغچه و درختان مواد ضدعفونی‌کننده زده نمی‌شود. بیشتر نقاطی چون صندلی‌ها و یا به طور کل سطوحی که شهروندان با آن‌ها در ارتباط‌ هستند ضدعفونی می‌شوند.

کد خبر 503410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha