سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری کوبا در حکم اعدام گروهی از محکومین تخفیف قائل خواهد شد.

به نوشته ال موندو، رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا و دبیرکل دوم حزب کمونیست این کشور اعلام کرد که حکم اعدام گروهی از محکومین را به حبس ابد ویا سی سال زندان تبدیل خواهد کرد.

کاسترو  طی سخنانی در جمع اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا در توجیه این اقدام گفت: این تصمیم به دلیل فشار سیاسی انجام نمی‌گیرد بلکه کاملا با رفتار انسانی و اخلاقی که از ابتدا بر انقلاب کوبا حاکم بوده است، تطابق دارد.

رائول کاسترو گفت: فیدل کاسترو با لغو حکم اعدام در صورت احراز شرایط لازم موافق و مخالف اجرای شیوه‌های غیر قضایی در این باره است.

رییس جمهوری کوبا تاکید کرد:البته این به معنای آن نیست که اشد مجازات(حکم اعدام) را از قوانین جزایی خود حذف کنیم.

رییس جمهوری کوبا افزود: اغلب این محکومین، که  تعداد زیادی از آن‌ها ازاتباع کشور‌های آمریکای مرکزی هستند، جرایم سنگینی بویژه در زمینه قتل مرتکب شده‌اند. این‌ها جرایمی هستند که اگر این محکومین مجددا به دلیل ارتکاب آن‌ها مورد محاکمه قرار گیرند به سختی می توان رای دیگری غیر از حکم اعدام برای آن‌ها صادر کرد.

رائول کاسترو در ادامه سخنانش گفت: 2 نفر از اتباع  کشور‌های آمریکای مرکزی که یکی از آن‌ها ال سالوادوری و دیگری گواتمالایی است و به دلیل بمب گذاری در  تعدادی از هتل‌های کوبا  در سال 1997 به اعدام محکوم شده‌اند، مشمول تخفیف در مجازات خود نمی‌شوند.

رییس جمهوری کوبا با اشاره به این که حکم اعدام از سال 2000 در کوبا اجرا نمی شود گفت: تنها یک بار در آوریل سال 2003 برای جلوگیری از سوءقصدها، و طرح‌های ربودن کشتی‌ها و هواپیماها که از سوی ایالات متحده آمریکا حمایت می‌شد، حکم اعدام به اجرا درآمد.اشاره رائول کاسترو به اجرای حکم اعدام سه نفری بود که یک کشتی مسافربری کوچک را در بندر هاوانا ربوده بودند.

رائول کاسترو در پایان سخنان خویش به شدت از ایالات متحده آمریکا به دلیل اجازه دادن به کوبایی های مقیم خاک آمریکا برای انجام حملات خشونت بار علیه کوبا انتقاد کرد.

کد خبر 50341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز