مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ۲۶ واحد تملیکی این استان در سال ۹۸ از طریق مزایده، اقاله و دیگر موارد تعیین تکلیف و واگذار شد.

واحد صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله خجسته پورافزود: از این تعداد واحد تملیکی واگذار شده، ۲۳ واحد توسط بانک‌های داخل استان سمنان و ۳ واحد توسط بانک‌های خارج این استان تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: سهم بانک‌های‌عامل در تعیین تکلیف واحدهای مذکور شده است، بانک صنعت و معدن ۱۰ واحد، بانک ملی ۵واحد، بانک ملت ۳واحد، بانک‌های تجارت، توسعه تعاون و صادرات و بانک های رفاه کارگران هر کدام ۲ واحد و بانک کشاورزی یک واحد را در سال ۹۸ تعیین تکلیف کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: تعداد ۱۰ واحد تولیدی در سال گذشته تملیک شد که از این تعداد، ۴ واحد توسط بانک ملی، ۳ واحد بانک صنعت و معدن، ۲ واحد بانک تجارت و یک واحد توسط بانک ملت به تملک درآمد.

وی اضافه کرد: در سال جهش تولید باید روند واگذاری‌ها و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده در استان سمنان به منظور افزودن اشتغال و رونق اقتصادی افزایش یابد.

خجسته‌پوراظهار کرد: هم افزایی بانک‌های عامل استان سمنان برای برگشت واحدهای تملیکی به چرخه تولید با مالکان یا سرمایه‌گذاران به منظور تحقق شعار سال لازم بود و نباید هیچ واحد صنعتی در استان به دلیل تملیک غیرفعال شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، واحدهای تملیکی را ظرفیت مطلوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در سمنان برشمرد و تاکید کرد: بهره‌مندی از این بخش از اقتصاد استان مستلزم کاهش کاغذبازی‌های اداری است.

وی بیان کرد: بسیاری از قوانین بانک‌های عامل در نحوه چگونگی تملیک یا واگذاری واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند بازنگری است و با تغییر رویه می‌توان برای کمک به این واحدها گام‌های موثر برداشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: ۶۹ واحد تولیدی استان سمنان تا پایان سال ۹۷، در تملک ۸ بانک عامل قرار داشت که از این تعداد ۵۴ واحد در تملک شعب بانک‌های استان و ۱۵ واحد در تملک بانک های خارج از آن بود.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

کد خبر 503393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha