سازمان جهانی بهداشت در واکنش به اقدام بسیاری از کشورها در کاستن از اقدامات محدودکننده هشدار داد که بدترین‌های شیوع کرونا هنوز در پیش است

Tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس تدرسو آدهانوم قبریسوس در کنفرانس خبری در روز دوشنبه اول اردیبهشت مشخص نکرد چرا باور دارد که شیوع ویروس کرونا که حدود ۲.۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و بیش از ۱۶۶۰۰۰ نفر را کشته است، می‌تواند بدتر شود.

اما او و دیگران قبلا به انتشار احتمالی آینده کووید-۱۹ در آفریقا اشاره کرده بودند که نظام‌های بهداشتی کشورهایش توسعه‌یافتگی بسیار کمتری دارند.

تدروس در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «به ما اعتماد کنید. بدترین‌های شیوع هنوز در پیش است. بگذارید از این مصیبت پیشگیری کنیم. این ویروسی است که هنوز بسیاری افراد درکش نکرده‌اند.»

برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی شروع به کاستن از اقدامات قرنطینه و محدودیت‌های گردهمایی‌های جمعی کرده‌اند و مدارس و کسب‌وکارها را گشوده‌اند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یکی از بدبینانه‌ترین مقایسه‌هایش شیوع ویروس کرونا را با پاندمی آنفلوانزای اسپانیایی در یک قرن پیش مقایسه کرد و گفت این ویروس «ترکیب بسیار خطرناکی است، مانند آنفلوانزای اسپانیایی که تا ۱۰۰ میلیون نفر را در جهان کشت.»

 تدروس بیماری کووید-۱۹ را «دشمن شماره یک» نامید و گفت:‌ «ما از روز اول در این باره هشدار داده‌ایم؛ این ویروس شیطانی است که همه باید با آن بجنگیم.»

کد خبر 503346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha