دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
۰ نفر

طرح‌های مطالعاتی و زیرساختی برای نگهداری و رونق گردشگری در دریاچه شهدای چیتگر به اجرا گذاشته می‌شود.

دریاچه چیتگر

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: مدیر اجرایی دریاچه شهدای چیتگر با اعلام این خبر گفت: «علاوه بر اجرای برنامه‌هایی در قالب بازی‌های آبی که برای امسال پیش‌بینی شده و درحال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم، نگهداری دریاچه هم اهمیت زیادی دارد. زیرا داخل دریاچه‌گونه‌های زیادی از آبزیان وجود دارند و از طرفی پرنده‌های زیادی در محدوده دریاچه زندگی می‌کنند که نیاز به توجه دارند. »
«علیرضا طاهری» با اشاره به شروع طرح‌های مطالعاتی برای نگهداری بهتر دریاچه افزود: «دریاچه شهدای چیتگر محل زندگی انواع پرنده‌ها مانند زاغ، طوطی، کبک، حواصیل و... است و از طرفی هر سال تعداد زیادی پرنده مهاجر این دریاچه را به‌عنوان محل زندگی انتخاب می‌کنند و با توجه به این موارد ما باید شرایط زندگی مناسب را برای این پرنده‌ها فراهم کنیم که می‌توان به ایجاد لانه اشاره کرد. همچنین در دریاچه‌گونه‌های زیادی از آبزیان زندگی می‌کنند که گاهی با افزایش تعدادی از آنها، تعادل به هم می‌ریزد و به همین دلیل برنامه داریم تا با مشارکت شیلات طرح‌هایی را به اجرا بگذاریم. »
وی درباره لایروبی دریاچه برای جلوگیری از بوی بد هم گفت: «نظافت پهنه آبی دریاچه به شکل مستمر انجام می‌شود و براساس پروتکل‌های پیش‌بینی شده گندزدایی و تصفیه آب از طریق تصفیه‌خانه دریاچه به شکل مستمر پیگیری می‌شود. »

کد خبر 503331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha