رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که این سازمان درباره کووید-۱۹ اسراری ندارد و هر اطلاعاتی را به دست می‌رود، در اختیار همه کشورها قرار می‌دهد.

Tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) گفت: «ما در سازمان جهانی بهداشت چیزی را پنهان نمی‌کنیم... ما می‌خواهیم همه کشورها فورا پیام مشابهی را دریافت کنند، چرا که این کار به کشورها کمک می‌کند به خوبی و به سرعت آماده شوند.. نه تنها آمریکا بلکه همه کشورها اطلاعات را فورا دریافت می‌کنند.»

او افزود که «هر کسی که می‌میرد پدر یا پدربزرگ کسی است. این موضوع زندگی است و برای همین است که ما علاقمندیم افراد را ببینیم. چهرها و افراد را. این افراد شماره‌ها یا میانگین‌ها نیستند، آنها انسان هستند. به همین علت ما اسراری نداریم و به محض اینکه اطلاعاتی به دست آوریم آن را برای همه کشورها می‌فرستیم. ما می‌خواهیم زندگی‌ها را نجات دهیم، حتی اگر زندگی یک نفر باشد.»

تدروس همچنین گفت خارج شدن از قرنطینه و برداشتن محدودیت‌ها که برخی از کشورها شروع کرده‌اند، به معنای پایان همه‌گیری نیست و نیاز به «تلاش مداوم» دولت‌ها و افراد وجود دارد.

به گفته تدروس قرنطینه عمومی می‌تواند از اوج‌گیری همه‌گیری جلوگیری کند، اما به تنهایی نمی‌تواند به آن پایان بخشد.

تدروس گفت دولت‌ها در این مرحله باید تضمین کنند که هر فرد دچار ویروس کرونا را شناسایی، آزمایش، ایزوله و مراقبت کنند و همه افراد در تماس با فرد مبتلا را پیدا کنند.

کد خبر 503328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha