محله تولیددارو از خیابان ۴۵متری زرند، امتداد خط آهن تهران‌ـ تبریز شروع شده و تا بزرگراه شهید آیت‌الله ‌سعیدی (شمال به جنوب) و شرق به غرب بلوار معلم امتداد دارد. پایه‌گذاری و دلیل اصلی شکل‌گیری این محله قدیمی که در منطقه۱۸ واقع شده، ارتباط تنگاتنگی با زمان آغاز به کار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی دارو در تهران قدیم دارد.

توليد دارو

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی: «تولید دارو» یکی از برندهای معتبر محصولات دارویی در دهه‌های۴۰ تا ۵۰ بوده و بعد از آن نیز با شروع به کارشرکت‌های تولیدکننده دیگر، همچنان به‌عنوان برترین تولیدکننده دارو مطرح بوده است.

«نصرت‌الله‌عالمی» از بازنشستگان شرکتتولیددارو  است و در همین محله زندگی می‌کند، تعریف می‌کند که حدود ۶۰سال پیش، زمانی که جوانی ۱۸ساله بوده، برای پیدا کردن کار به تهران آمد و در شرکت تولیددارو به‌عنوان کارگر استخدام شد. آن زمان دور و بر این شرکت دارویی تعداد کمی خانه یک طبقه وجود داشت که تعدادی از کارگران در آنها زندگی می‌کردند. از سال۱۳۵۷ به بعد خانه‌های بیشتری در این محدوده ساخته شد و آهسته آهسته محله‌ای شکل گرفت که آن را «تولید دارو» نامیدند. شرکت تولیددارو همچنان در این محله به فعالیت خود ادامه می‌دهد و البته قسمت‌هایی از آن به انبار کالا و خدمات تبدیل شده است.

کد خبر 503274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha