وقتی وارد این بوستان می‌شوید، انگار به دوره ماقبل تاریخ سفر کرده‌اید. تماشای دایناسورها و جانوران عجیب و غریب که دست‌ساز هستند، در زمان کنونی لذت خاصی دارد که آن را شهرداری منطقه۱۶ برای شهروندان فراهم کرده است.

پارک بازیافت

همشهری آنلاین / رضا نیکنام: در بوستان بازیافت علی‌آباد جنوبی که به بوستان پهلوانان معروف شده، انواع احجام و سازه‌های فلزی با استفاده از وسایل و لوازم دورریز آهنی ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

«میثم صمدی» شهردار ناحیه۵ منطقه۱۶ درباره موقعیت گردشگری این بوستان می‌گوید: «ساخت انواع حیوانات و موجودات مثل دایناسورها با زباله‌های بازیافتی دور و برمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به خلاقیت، ابتکار و هوش فراوان دارد که در ساخت احجام فلزی بوستان بازیافت نیز این ویژگی‌ها احساس می‌شود.»

وی عنوان می‌کند که این بوستان جاذبه گردشگری برای ساکنان محله‌های اطراف را دارد و می‌تواند اوقات فراغت شهروندان را غنی سازی کنند.»

  • چگونه برویم؟

اگر این روزها دلتان برای رفتن به محیطی سرسبز تنگ شده، بد نیست پس از برگشت وضعیت به حالت عادی پس از نابودی ویروس کرونا، سری به بوستان بازیافت در محله علی‌آباد جنوبی بزنید که در بلوار شهید دستواره، خیابان شهید باستانی‌پور قرار دارد.

بهترین راه برای رفتن به این بوستان، استفاده از مترو است و وقتی در ایستگاه مترو علی‌آباد از قطار پیاده شدید، با کمی پیاده‌روی می‌توانید وارد خیابان شهید باستانی‌پور شوید.

در این بوستان امکاناتی نظیر آلاچیق، مسیر دوچرخه‌سواری، خانه بازیافت، کلینیک گل و گیاه و محل بازی کودکان وجود دارد.

کد خبر 503269

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha