نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت و درمان در ستاد مدیریت کرونا در گیلان گفت : جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان این استان حداقل نیازمند یک هزار میلیارد تومان منابع اعتباری است.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمد حسین قربانی افزود : با توجه به اینکه تجهیزات سرمایه‌ای گیلان نسبت به سایر استان‌ها، گرفتار عقب‌ماندگی‌های جدی است، باید برای ارتقای سطح خدمات این حوزه توجه جدی شود.

وی گفت: ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های استان مربوط به ۵۰ سال قبل و دچار فرسودگی است، به‌عنوان نمونه ساختمان بیمارستان رازی مربوط به ۱۳۱۲ است و اکثر بیمارستان‌های استان همین شرایط را دارد و تجهیزات آنها هم تناسبی با جمعیت و شرایط استان ندارد.

وی افزود : این استان با وجود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت قابل توجه مسافر و گردشگر، حتی یک بیمارستان جنرال ندارد.

 وی تصریح کرد : چنانکه در جریان بحران اخیر کرونا در استان که شیوع گسترده‌ای هم داشت، از جمله دلایل عقب‌ماندگی ما و مشکلات جدی در خدمت رسانی به مبتلایان و مدیریت شرایط، نبود یک بیمارستان جنرال ۶۰۰ یا ۱۰۰۰ تختخوابی بود که همه تخصص‌ها و امکانات را یک‌جا داشته باشد.

وی افزود : بخشی از توان و ظرفیت و انرژی ما صرف جبران این کمبود و ضعف جدی شد.

قربانی ادامه داد : توجه و تمرکز ما بر ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات سرمایه‌ای است و در این مدت۳۰ تخت آی. سی. یو به ظرفیت و تجهیزات بیمارستان رازی رشت افزوده شد و ۵ دستگاه سی. تی. اسکن هم به استان اختصاص یافت، در حالی که در طول ۱۰ سال گذشته حتی یک دستگاه هم نتوانسته بودیم به ظرفیت استان اضافه کنیم.

کد خبر 503176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha