دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

سال۹۸، ۱۲۵ هزار و ۲۲۱ تُن کالا با ارزش ۲۳۶ میلیون و ۷۸۲ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در هم‌سنجی با سال قبل، از حیث وزن ۱۸۱ درصد و ازنظر ارزش دلاری ۲۳ درصد رشد داشته است.

گمرک قشم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، مدیرکل گمرک قشم گفت: برنج، قطعات منفصله برای تولید خودرو، چای، ماشین‌های بسته‌بندی و لفاف کردن کالا، پارچه، توتون و تنباکو، روغن‌پایه، سایسر وسایل نقلیه موتوری و اجزا و قطعات تولید موتورهای پیستونی بیشترین کالاهای وارداتی از گمرک قشم به کشور را تشکیل می‌داد.

حسین سعیدی افزود: در این مدت ۷۰۴ فقره اظهارنامه واردات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از یک هزار و ۲۶۰ تُن کالا شامل ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی، سیگار، پلی‌اتیلن ویژه روکش سیم و لوازم‌خانگی به ارزش ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار از گمرک قشم صادر شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: درآمد گمرک قشم در این مدت به بیش از یک هزار و ۱۸۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال رسید.

ترانزیت ۲ هزار و ۸۳۶ تُن کالا از قشم

مدیرکل گمرک قشم، استان هرمزگان تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲ و ۸۳۶ تُن کالا به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار از طریق گمرک قشم صادر شد.

وی افزود: این میزان ترانزیت در هم‌سنجی با سال قبل ازنظر وزن ۲۸۶ درصد و ازنظر ارزش دلاری ۳۷۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشتر این کالاها شامل پوشاک، توتون، تنباکو، لوازم‌خانگی و ماشین‌آلات است که به منطقه‌های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و برخی کشورها ترانزیت شد.

سعیدی گفت: تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت صادره را ۳۱۲ فقره اعلام کرد که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲۲۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۸۸ هزار و ۴۷۴ تُن کالا به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار به مقصد گمرک قشم صادر شد که نسبت به سال قبل ازنظر وزن ۱۰۹ درصد و ازنظر ارزش دلاری ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل گمرک قشم، برنج، روغن قطعات خودرو، لوازم‌آرایشی، لوله خط نفت و گاز، قطعات منفصله خودرو، ماشین‌های بسته‌بندی کالا و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می‌داد که از مبدأ گمرکات شهید رجایی، میر جاوه و بازرگان به گمرک قشم ترانزیت شد.

وی تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت وارده را ۸۳۵ فقره اعلام کرد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی کابوتان کالا

مدیرکل گمرک قشم با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های کابوتان در سال گذشته افزود: در این مدت ۱۳۱ هزار و ۹۳۴ فقره پروانه کابوتان (حمل کالا از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل یک‌میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۰۴ تُن کالا بود.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۰۷ تُن کالای ملوانی (کالای همراه ملوان) به ارزش ۱۲۲ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته ازنظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۷ و ۶۴ درصد کاهش داشت.

به گفته سعیدی بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.

در حال حاضر گمرک قشم با استقرار در اسکله شهید ذاکری، اسکله بهمن، اسکله لافت، اسکله پُهل و فرودگاه قشم به مسافران ورودی و خروجی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

جزیره قشم از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

کد خبر 503161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha