فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی گفت: فروردین امسال ۲۶ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشت.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود مستقیم روز دوشنبه اول اردیبهشت افزود: این تعداد شکارچی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان، مناطق آزاد مستعد، مناطق مرزی و مناطق کویری برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست، پیشگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست‌محیطی و پیشگیری از زمین‌خواری، کوه‌خواری و تخریب اراضی در مناطق حفاظت شده دستگیر شدند.

وی گفت: از شکارچیان غیرمجاز لاشه سه راس کل وحشی، ۲ راس قوچ، ۲ راس جبیر، ۱۴ قطعه کبک، دام‌ها و تله‌های زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و سایر حیات وحش، پنج سلاح شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی، تعداد ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، فشنگ‌های غیرمجاز خفیف، فشنگ‌های سلاح‌های شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی و ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: با حضور به موقع و تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان ۱۴ نفر از آمار مذکور قبل از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و حین شروع به شکار دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به فصل زاد و ولد وحوش با شکارچیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مستقیم گفت: یکی از مسایلی که از سال‌های گذشته باب شده زنده‌گیری بچه لاک‌پشت‌ها و انواع مار و سوسمار در محیط‌زیست کشور است که خراسان جنوبی هم مستثنی نیست، توصیه می‌شود به هیچ عنوان مردم اقدام به زنده‌گیری پرندگان، خزندگان و وحوش نکنند.

وی افزود: حتی اگر پس از زنده‌گیری حیوان به طبیعت هم برگردد نخواهد توانست خود را با محیط پیرامون وفق دهد.

۱۶ درصد مساحت خراسان جنوبی زیر پوشش حفاظت محیط‌زیست است در حالی که این آمار ۶ درصد از میانگین بین‌المللی آن بیشتر است و در این مناطق هشت نوع گربه‌سان نظیر یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه شنی، وحشی و پالاس و گونه‌های کمیابی همچون قوچ اوریال، کل، بز، میش و سایر گونه‌های جانوری یافت می‌شود.

کد خبر 503088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha