دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: پرونده «بهروز هدایت» (فرنگی کار کرمانشاهی تیم ملی) به ستاد مبارزه با دوپینگ ارجاع شده و قرار است رای لازم در خصوص وی به زودی اعلام شود.

کشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز هدایت کشتی گیر اهل استان کرمانشاه که در تیم ملی فرنگی ایران و نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم بود، اواخر بهمن سال ۹۸ در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی هند شرکت کرد.

وی که موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شده بود و در این مرحله نیز تا ۶ ثانیه پایانی با حساب «هفت بر صفر» از حریف قرقیزستانی خود جلو بود ناگهان اعلام کرد به علت مصدومیت و احساس درد از ناحیه زانوی پای راست قادر به ادامه مسابقه نیست.

پس از این اتفاق تیم پزشکی مسابقات به روی تشک آمد تا اقدامات لازم برای تسکین درد زانوی این کشتی گیر را انجام دهد اما در کمال تعجب با ممانعت هدایت مواجه شده و وی با اصرار به داور اعلام کرد توان ادامه مبارزه را ندارد.

پس از پایان این مسابقه و شکست عجیب هدایت، این سوال در ذهن بسیاری ها ایجاد شد که دلیل کار این کشتی گیر چه بوده است در حالی که وی می توانست با مدیریت ثانیه های پایانی به فینال صعود و مدال نقره خود را قطعی کند.

هدایت اما در اولین اظهارنظر خود در باره باختش به حریف قرقیزستانی گفت: زانویم آسیب دیدگی قبلی داشت و در مسابقه جابجا شد و به همین دلیل نتوانستم به ادامه کار بپردازم.

اما این همه ماجرا نبود، چند روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد در خلال برگزاری این رقابت ها و قبل از انجام مسابقات نیمه نهایی آزمایشگاه کلن اعلام کرده که یکی از آزمایشات دوپینگ بهروز هدایت مثبت شده و برای آزمایشات تکمیلی قرار است آزمایش‌های نهایی نیز انجام شود.

با توجه به این نامه اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شود از وی گرفته خواهد شد، بنابراین اگر ورزشکار ما موفق به کسب مدال می شد باید آزمایش دوپینگ دیگری می داد که این مورد شامل جریمه جدیدی برای او می شد.

حال، محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون در تازه ترین اظهاراتش که در برنامه تلویزیونی «دایره طلایی» مطرح شد خبر از ارسال پرونده این کشتی گیر به ستاد مبارزه با دوپینگ داد و اعلام کرد احتمالا به زودی رای وی اعلام خواهد شد.

بهروز هدایت فرنگی کار کرمانشاهی در آخرین حضور رسمی خود موفق به کسب مدال طلای چهلمین دوره رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی به میزبانی شیراز و در اوایل بهمن سال گذشته شد.

کد خبر 503053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha