مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

 بازار تجاری گناوه که به علت شیوع ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش به‌صورت خودجوش تعطیل‌شده بود، امروز بازگشایی شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صداوسیما، بازار تجاری گناوه بر اساس تصمیم جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که روز گذشته با حضور معتمدین و نمایندگان بازاریان در فرمانداری تشکیل شد اجازه بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرد.

بندر گناوه به‌عنوان یکی از مبادی ورودی اصلی کشور به جهان خارج و محل تجمع انبوه هم‌میهنان به‌ویژه در تعطیلات نوروز بشمار می‌آید که بازار تجاری آن به‌عنوان کانون و یکی از آسیب‌پذیرترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شد و بازاریان با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری در استان بوشهر ایفا کردند.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که تعطیلات نوروز بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرارمعاش آنان بود از مادیات و منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه‌ها حس نوع‌دوستی خود را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گناوه گفت: بر اساس مصوبه این اتاق، تعطیلی بازار تجاری و قدیم این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ۶ اسفند ۹۸ آغاز و تا ۳۰ فروردین‌ماه امسال ادامه یافت.

سید فخرالدین حسینی افزود: بنا به درخواست کسبه برای بازگشایی واحدهای صنفی خودنشستی در فرمانداری با حضور معتمدین، روسای اتحادیه‌ها و ستاد مقابله با کرونا برگزار و مصوب شد از روز یکشنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۸ تا ۱۴ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از درگیرند.

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت بازاریان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: بازاریان این بندر از بدو شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مغازه‌های خود در بهترین فرصت درآمدزایی اقدامی ارزشمند در حفظ سلامت خود، همشهریان و هم‌وطنان کردند و الگویی برای دیگر نقاط کشور شدند.

بازار تجاری گناوه از معروف‌ترین بازار کشور در استان بوشهر دارای بیش از ۴ هزار مغازه فعال است.

کد خبر 503004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha