مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (NASA) شنبه این هفته اعلام کردند که روز اول ژوئیه را به عنوان روز پرتاب فضاپیمای دیسکاوری در نظر گرفته‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس پرتاب دیسکاوری به هدف انجام یک پرواز آزمایشی صورت می‌گیرد که در  آن کارشناسان  شیوه‌های نظارتی بر کار فضاپیما و تعمیراتی را که بر روی آن انجام شده  امتحان خواهند کرد.
دیسکاوری در این ماموریت حامل 7 خدمه خواهد بود و سفرش 12 روز طول خواهد کشید.در طول این سفر قرار است دو راهپیمایی فضایی نیز انجام شود. روز پرتاب فضاپیما پس از جلسه دو روزه مدیران  و مهندسان ارشد ناسا در مرکز فضایی کندی گرفته شد.
مهمترین بحث مطرح در این جلسه در مورد انجام تغییرات  لازم محفظه سوخت خارجی فضاپیما  در 34 بخشی بود که محل اتصال این محفظه به فضاپیما هستند و ضمن پرتاب منجمد می‌شوند. در تعمیرات انجام‌شده حدود 16 کیلوگرم  اسفنج‌ از بخشی از محفظه سوخت  خارج شد که در پرتاب سال قبل دیسکاوری   یک قطعه 500 گرمی اسفنج از آن جدا شده بود.
همین اسفنج‌های جدا شده از محفظه سوخت خارجی بودند که در ماموریت سال 2003 فضاپیمای کلمبیا به بال آن صدمه زدند و هنگام بازگشت آن به زمین باعث ورود گازهای آتشین به درون سفینه وانفجار آن شدند.

کد خبر 503

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز