مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

فرماندار قم گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، محدودیت بخشی از اصناف و کسبه در استان برطرف می‌شود که در این راستا پاساژهای قم با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

پاساژ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی حیدری در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا با تأکید بر این‌که همچنان اصناف پرخطر تعطیل هستند، افزود: در راستای فرهنگ‌سازی به‌منظور رعایت مسائل بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، دستاوردهای خوبی در قم رقم خورده است که ضرورت دارد این فرهنگ‌سازی همچنان باقدرت ادامه یابد.

حیدری کرونا را بلایی خانمان‌سوز دانست و گفت: این ویروس منحوس ضربه مهمی به جامعه جهانی و البته کشور ما نیز وارد کرده است که به لطف خداوند، مردم ایران اسلامی بهترین مقاومت را در مقابل این بیماری از خود نشان دادند.

فرماندار قم تأکید کرد: اگرچه از بحران روزهای ابتدایی شیوع کرونا در قم عبور کرده‌ایم، ولی هنوز به پایان این ویروس نرسیده‌ایم که این موجب شده تا اقدام‌های متناسب با این شرایط همچنان در سطح استان ادامه داشته باشد.

حیدری ادامه داد: هدف این طرح ساماندهی و استفاده هدفمند از ظرفیت سازمان‌های مردمی در کنار ظرفیت‌های رسمی موجود بر اساس استاندارهای درمانی و پروتکل‌های تعریف‌شده ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی گفت: بسیج، طلاب جهادی، هیات‌های مذهبی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مختلف مردمی از ابتدای شیوع کرونا پای کار بوده و اقدام‌های مهمی را انجام داده‌اند که ساماندهی این اقدام‌ها به‌منظور هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری مورد تاکید است.

حیدری بیان کرد: رویکرد محله محوری در مقابله با کرونا با سه شیوه مختلف توسط نهادهای مختلف در قم در حال اجراست و هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین طلاب حوزه علمیه در حال انجام خدمات به مردم در شرایط کرونایی هستند.

فرماندار قم، محله محوری را رویکرد طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا دانست و افزود: ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های معنوی در مدیریت کرونا و حذف این ویروس از کشور با رویکرد محله محوری در قالب این طرح مورد تأکید است.

حیدری با تقدیر از تلاش طلاب جهادگر قم، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی به خط مقدم مبارزه با کرونا در استان تبدیل‌شده است.

فرماندار قم با تأکید بر این‌که در تمام حوزه‌های موردنیاز کشور، تمام ظرفیت‌های مردمی کشور به‌ویژه بسیج به‌پای کار آمده است، افزود: جمهوری اسلامی با تمام فشارهای بیرونی و تحریم، عملکرد بسیار موفقی در مقابله با این ویروس در مقایسه با آمریکا و کشورهای پرمدعای غربی داشته است.

حیدری گفت: در زمانی که دنیای غرب در مقابل کرونا به استیصال افتاده است، مردم در ایران اسلامی اوج فداکاری، همکاری و همدلی خود را به نمایش گذاشته‌اند که حذف موازی کاری، پوشش همگانی و همچنین مستندسازی این اقدام‌ها بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون به‌منظور کمک به معیشت این خانواده‌ها فعالیت‌های گسترده و متفرقه‌ای در حال انجام است که باید این کمک‌ها ساماندهی و منسجم شود.

فرماندار قم گفت: سرکشی، دلجویی و کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده و همچنین اهتمام به انجام مشاوره‌های روانی برای خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 502994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha