مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: پس از سیل سال گذشته برنامه‌ریزی عملیاتی در برابر سیلاب را آغاز کردیم. بر این اساس امسال کمترین آسیب به پل‌های استان وارد شد اما تخریب در راه‌های روستایی، شنی و خاکی افزایش داشت.

سیل کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احسان عراقی‌زاده بیان کرد: خسارت سیل اواخر فروردین‌ سال ۹۹ بیش از ۴۵ میلیارد تومان برآورد شد و امسال با اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت سیلاب به راه‌های کرمان کمتر از ۱۰ درصد سیل اواخر فروردین سال گذشته بود.

عراقی‌زاده افزود: خسارت سیل به صورت عمده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، بافت، رابر، ریگان، فهرج و به‌خصوص بخش‌های گلباف، شهداد و راین بود.

وی اظهار کرد: خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مختلفی از جمله آسیب به  راه‌های اصلی، رویه‌های آسفالتی و شنی، تخریب شانه‌ها، آبشستگی و آسیب به برخی قسمت‌های راه‌های فرعی و روستایی، تخریب پشت کوله‌های پل‌ها، تخریب آبنماها و جاده‌های خاکی روستایی در قسمت مسیرهای سیلاب و رودخانه‌ها بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: امسال تخریبی در حوزه پل‌ها و محورهای اصلی به علت سیلاب‌های اخیر در این استان نداشتیم زیرا از سال گذشته فرایند اصلاح رادیه و برید پل‌ها و حفاظت از جاده‌ها را آغاز کردیم و شانه‌ها و اصلاح پشت پل‌های جاده‌های اصلی و فرعی و حتی روستایی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

عراقی‌زاده عنوان کرد: عملیات‌های پیشگیرانه بسیار ارزان‌تر از بازسازی و احداث است. اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، عملیات اجرایی تنظیم بستر رودخانه‌ها، تعمیر و احداث دریواسیون پل‌ها و احداث کانال دفع آب‌های سطحی و احداث قنوات را در این استان اجرا کرده است.

کد خبر 502966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha